سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه اماراتی: آمریکا با آزادی «مروان البرغوثی» موافقت کرده است

یک رسانه اماراتی مدعی شد که آمریکا با درخواست جنبش حماس برای آزادی «مروان‌البرغوثی» از رهبران جنبش فتح از سوی رژیم صهیونیستی موافقت‌کرده است.

شبکه خبری اماراتی «اسکای نیوزعربی» گفت که جنبش حماس خواستار آزادی «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح و رهبران دیگر گروه‌های فلسطینی زندانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، در مرحله اول توافق آتش بس شده است.

براساس این گزارش، میانجی‌گران از جمله آمریکا با درخواست آزادی البرغوثی در مرحله اول تبادل اسرا بین رژیم اشغالگر و حماس موافقت کرده اند.

اسکای نیوز عربی مدعی شد که باتوجه به نزدیکی البرغوثی به جنبش‌های فتح و حماس، وی می‌تواند از گزینه‌های مورد حمایت همه طرف‌ها برای هدایت امور نوار غزه، پس از آتش بس باشد.

جنبش حماس در مذاکرات ماه مارس با رژیم اشغالگر نیز خواستار آزادی البرغوثی شده بود.

 البرغوثی به خاطر فعالیت‌های ضدصهیونیستی خود در جریان انتفاضه دوم مردم فلسطین علیه اشغالگران، توسط دادگاه‌های این رژیم، به پنج بار حبس ابد محکوم شده است.

اگرچه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا زمینه قرار گرفتن نوار غزه تحت یک اداره محلی زیر نظر خود را فراهم کند، اما شواهد میدانی حاکی از آن است که تحقق چنین هدفی با حضور مقتدرانه حماس در این منطقه قابل تحقق نیست.

رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی جنبش حماس را از بین ببرد و اسیران صهیونیست را از نوار غزه بازگرداند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: آمریکا ، امارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.