سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بصیرت: نبود مدافعان اصلی در شکست سپاهان تاثیرگذار بود

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم اصفهانی برابر تیم شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ نخبگان توضیح داد.

مجید  بصیرت پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره شکست این تیم اصفهانی برابر تیم شباب الاهلی امارات در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: به نظرم باید به زمین مسابقه هم بپردازیم، چون زمین مناسبی نبود و چطور شد که این زمین به این روز در آمده باید کارشناسان نظر بدهند. البته هوای گرم هم تاثیر گذار بود.  به هر حال تیم تازه تشکیل شده و بازیکنان برای اولین بار کنار هم قرار گرفتند و ناهماهنگی طبیعی بود، اما نه به این صورت باشد. تیم شباب الاهلی تیم خوبی بود، اما این تیم همانند تیم الهلال و العین آن قدر قوی نبود. اما بازیکنان ما متاسفانه هنوز آن آمادگی و هماهنگی با یکدیگر را نداشتند. امیدوارم بازی شان روز به روز بهتر شود. البته نبود دانشگر و دفاع اصلی سپاهان هم مزید بر علت شده است.

بصیرت درباره اشتباهات در خط دفاعی و دروازه سپاهان در بازی با تیم شباب الاهلی امارات گفت: به هر حال عدم هماهنگی بین بازیکنان را در این بازی شاهد بودیم. وقتی وحدت هنانوف مدافع سپاهان نزدیک دروازه شد و به نیازمند پاس داد، زمین نامناسب هم  تاثیرگذار بود و همه چیز با هم جمع شد تا شکست بخوریم. اگر ضربه سر حزباوی  گل می‌شد، اما با تیرک برخورد کرد و یا توپی که گیر لیموچی آمد به گل تبدیل می‌شد شرایط فرق می‌کرد. البته به نظرم تجربه حرف اول را می‌زند و آنها بازیکنان باتجربه تری در آسیا داشتند و از موقعیت‌ها به راحتی استفاده کردند و به گل رسیدند.

پیشکسوت سپاهان درباره اینکه جدایی بازیکنان اصلی در این شکست تاثیرگذار بود، گفت: خیلی تاثیرگذار بود. سپاهان با سیستمی بازی می‌کرد که بازیکنان با آن هماهنگ شده بودند، اما حالا باید مورایس فکری کند که آیا نفراتی که جذب شدند آن سیستم را می‌توانند مانند بازیکنانی که جدا شدند بازی کنند یا نه! مورایس مربی باتجربه‌ای است و باید فکری به حال این شرایط کند، چون دفاع‌های چپ و راست ما فقط در ۲، ۳ صحنه به خط حمله اضافه شدند در صورتی که رامین رضاییان و زکی پور و موقعی که نورافکن در دفاع چپ بازی می‌کرد قدرت سپاهان روی دفاع‌های چپ و راستش و مغانلو در خط جلو بود  و وینگر‌ی مثل احمدزاده هم تاثیرگذار بود. اما بازیکنانی که به تیم سپاهان اضافه شدند شاید هنوز نمی‌توانند مانند بازیکنان قبلی آن سیستم را بازی کنند. البته این موضوع به تفکرات سرمربی برمی گردد.

او درباره اینکه عملکرد سردار آزمون را در این بازی چطور دیده است، گفت: سردار آزمون فوتبالش را از سپاهان شروع کرد. آزمون بازیکن شناخته شده و غیرقابل مهار  بر روی زمین و هوا است و از لحاظ بدنی آماده هست. او می‌تواند برای تیم ملی ما خیلی مفید باشد. این بازیکن وقتی به زمین مسابقه آمد، مشخص بود که  از لیگ بالاتر به بازی‌های آسیایی آمده است و اعتماد به نفس خوبی داشت. او همان دقایق ابتدایی که وارد زمین شد یک گل زد و برای تیم شباب الاهلی تاثیرگذار بود. وقتی رونالدو و مسی به یک تیم دیگر می‌روند کلا بازیکنان آن تیم هم تحت تاثیر این ۲ بازیکن قرار می‌گیرند و سردار هم چیزی از این ۲ بازیکن در آسیا کم ندارد و وقتی به زمین مسابقه آمد بازیکنان تیم شباب اعتماد به نفس پیدا کردند و خیلی راحت بازی می‌کردند

بصیرت درباره اینکه سپاهانی‌ها معتقد بودند که قانون سقف بودجه محدودیت برایشان ایجاد کرده و نتوانستند بازیکنان بزرگ جذب کنند، گفت: وقتی اسم حرفه‌ای برای  لیگ و یا باشگاه آورده می‌شود و وقتی می‌خواهید حرفه‌ای ورزش کنید، سقف قرارداد بی معنی است. در فوتبال آماتور می‌توانید سقف قرارداد بگذارید، اما برای لیگ حرفه‌ای اصلا سقفی وجود ندارد. هر لیگ بزرگی که در دنیا وجود دارد به تیم هایشان نمی‌گویند که شما تا این اندازه می‌توانید به بازیکنان خود پول بدهید. البته آنها درآمدزایی هم دارند و این طرف قضیه هم باید ببینیم. باشگاه‌های ما درآمدزایی ندارند و حرفه‌ای نیستند، اما اسم لیگ ما حرفه‌ای است. می‌گویند باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفته  و یکی از موارد این است که ما از پخش تلویزیونی پول بگیریم و در آمدزایی داشته باشیم. وقتی  تیم‌های ما درآمد ندارند و از دولت استفاده می‌کنند این مسائل پیش می‌آید و فکر نکنم هیچ جای دنیا این طور باشد. پارسال چرا تیم سپاهان قهرمان نشد؟ ۵ بازیکن این تیم را محروم کردند و چند امتیاز کم کردند به خاطر همین سقف بودجه بود. به نظرم اگر می‌خواهیم سقف بگذاریم، باید اسم حرفه‌ای را از لیگ برداریم و لیگ آماتور ایران نامگذاری کنیم.

پیشکسوت سپاهان درباره اینکه تیم سپاهان می‌تواند در سطح دوم آسیا موفق باشد، گفت: به نظرم لیگ سطح دوم آسیا هم سخت است و آسان نیست و حالا اسمش لیگ نخبگان نیست. اما آن تیم‌ها مطمئن باشید از لحاظ بودجه‌ای خیلی بیشتر از سپاهان هزینه می‌کنند و به خاطر همین اگر باشگاه سپاهان بتواند یکی، ۲ بازیکن خوب خارجی بگیرد در آن صورت می تواند در آنجا نتیجه بگیرد، اما اگر نتواند بازیکن باکیفیت بگیرد شاید همان مسابقات هم با مشکل مواجه شود.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.