سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین:

پیوست‌های محتوایی و فرهنگی اربعین با جدیّت مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیوست‌های محتوایی و فرهنگی اربعین با جدیّت مورد توجه قرار گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتری برای این حرکت عظیم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد مردمی اربعین گفت: "جابر بن عبدالله انصاری" به همراه شاگردش "عطیه عوفی کوفی" نخستین زائران اربعین امام حسین (ع) بودند که پس از واقعة عاشورای سال ۶۱ هجری از مدینه رهسپار عراق شدند و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند و زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) یادگار اوست.

وی افزود: اولین اربعین با این صحابه رسول خدا (ص) و شاگرد او برگزار شد و امروز که این اجتماع میلیونی را می‌بینیم در می‌یابیم که چه معجزه‌ای رخ داده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خود خدا نقشه ظهور را در اربعین ریخته است و امروز می‌بینیم ده‌ها میلیون عاشق و دلداده در این پیاده‌روی عظیم شرکت می‌کنند و باید برای این عظمت و بزرگی خدای متعال را شکر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جابر بن عبدالله انصاری که حرکت کرد می‌خواست بگوید ما نباید اجازه بدهیم قیام امام حسین (ع) خاموش بشود.

وی عنوان کرد: زمانی که امام رضا (ع) مجبور به هجرت به توس و خراسان می‌شود، پشت سر ایشان حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت علاءالدین موسی (ع) به راه می‌افتند و رسالتشان این بوده که هجرت حضرت را تبیین کنند و بگویند آن حضرت، ولی خدا بود و بین ولایت و مردم پیوند ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: همه مسیر‌هایی که امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت علاءالدین موسی (ع) از آن هجرت کرده و به ایران آمده‌اند، اهل بیتی شده‌اند و اگر نقشه کشور را ببینید، مردم شیعه و پیرو اهل‌بیت (ع) بیشتر در این مسیر‌ها زندگی می‌کنند و این اقدام شبیه همین کار اربعین امروز بوده و باید ما نیز پیوست‌های محتوایی و فرهنگی برای اربعین داشته باشیم تا شاهد اثرگذاری بیشتری برای این حرکت عظیم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رسالت فرهنگی ما این است که هدف سیدالشهدا (ع) را تبیین کنیم و اینکه این مهم در اربعین موضوعیت پیدا می‌کند این است که همه چیز در اربعین به نتیجه می‌رسد و اربعین جایگاه ویژه‌ای در دین ما دارد.

وی اضافه کرد: برای خیلی‌ها همان عصر عاشورا مشخص بود که امام حسین (ع) پیروز شده است، اما خیلی‌ها پس از ۴۰ روز به خواری و شکست یزید پی بردند و پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) روشن شد و این مهم می‌تواند در ایام اربعین تبیین شود.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: نگاه‌های آینده جهان از منظر قرآن و دین باید به عنوان مسائل محتوایی در ایام اربعین تبیین شود. خداوند نسبت به آینده جهان وعده قطعی داده که جهان به دست بهترین انسان‌ها خواهد افتاد و مدیریت خواهد شد و با این وعده یقیناً صهیونیست‌ها از بین خواهد رفت و اینها مسائل کلیدی اربعینی است و باید به عاشقان اباعبدالله (ع) منتقل شود تا همه به آینده امیدوار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این معنا که راه قدس از کربلا می‌گذرد، حرف ساده‌ای نیست و امروز خوب می‌فهمیم امام خمینی (ره) چه گفته است و آینده پیاده‌روی اربعین باید همین‌گونه باشد و ترسیم شود.

وی گفت: باید چشم‌انداز‌های اربعین را شفاف کنیم و هر چه توانستیم امسال و هر چه نتوانستیم سال آینده دنبال کنیم چرا که این دانشگاه هر سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: موضوع اخلاص را همه باید ویژه مورد توجه قرار دهیم و اولین چیزی که لازمه کار فرهنگی است، اخلاص است و ماندگاری حاج قاسم سلیمانی همین اخلاص است.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: آورده اربعین این است که ببینیم مساجد بعد از اربعین با حضور بیشتر مردم برگزار می‌شود و به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که مردم بیشتری مسجدی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.