سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: اوکراین دست به اقدام تحریک‌آمیز بزرگی زده است

رئیس جمهور روسیه در واکنش به عملیات ناکام اخیر ارتش اوکراین برای نفوذ به خاک روسیه در منطقه «کورسک»، به کی‌یف هشدار داد.

مقام‌های روسیه روز سه‌شنبه از دفع نفوذ و حمله یک گروه «خرابکاری و تجسس» اوکراینی در مرز‌های روسیه خبر داده و جزئیاتی را درباره آن اعلام کردند.

«الکسی اسمیرنوف» فرماندار موقت منطقه کورسک گفت که نیرو‌های روس حمله مرزی یک گروه خرابکاری و تجسس اوکراینی را دفع کردند.

اسمیرنوف افزود که نظامیان کی‌یف تلاش کردند از منطقه «سومی» وارد روسیه شوند و در ناحیه‌های سودژانسکی و کورنیفسکی کورسک درگیری رخ داد.

وزارت دفاع روسیه نیز روز چهارشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد اوکراین در حمله به کورسک در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۰ سرباز و ۵۰ عدد از تجهیزات خود را در این حمله از جمله هفت فروند تانک و هشت نفربر زرهی را از دست داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که واحد‌های نظامی روسیه و واحد‌های مرزی سرویس امنیت فدرال این کشور به انهدام نیرو‌های مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به این عملیات، آن را «یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر اوکراین در ابعاد گسترده» توصیف کرد و گفت کی‌یف در این عملیات دست به گلوله‌باران کور از جمله علیه اهداف غیرنظامی زد.

پوتین در یک نشست با مقام‌های دولت روسیه گفت: «رژیم کی‌یف یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر در ابعاد گسترده را به اجرا گذاشت. اوکراین با به کارگیری انواع مختلف تسلیحات دست به گلوله‌باران کور زده و موشک‌هایش را به سمت ساختمان‌های غیرنظامی و مسکونی و آمبولانس‌ها شلیک می‌کند.»

منبع: ایسنا

برچسب ها: روسیه ، اوکراین ، پوتین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.