سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنعت معدن تجارت استان اردبیل:

عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها، قاچاق محسوب می‌شود

معاونت نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل پرونده بالغ بر ۲۸۳ میلیون ریال برای یک واحد صنفی عامل فروش انواع باتری خودرو به علت عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها ومراکز نگهداری کالا در اردبیل خبر داد.

یوسف شهباززاده ۱۶ مرداد گفت: طی برگزاری گشت مشترک با حضور بازرسین اداره کل صمت و نیروی انتظامی یک واحد صنفی عاملیت فروش و خدمات پس از فروش انواع باتری خودرو، به علت عدم ثبت ۹۵ عدد انواع باتری خودرو به ارزش ۲۸۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۳۵۵ ریال در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در وقت تعیین شده، برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: برابر ضوابط تعیینی دولت، کلیه واحد‌های تولیدی، صنوف و شرکت‌های پخش می‌بایست برای مشخص شدن مقدار موجودی و همچنین میزان خرید و فروش کالا در سامانه جامع انبار‌ها ومراکز نگهداری کالا توسط صاحب کالا ثبت شود و عدم ثبت تخلف بوده طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ بعنوان قاچاق کالا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شهباززاده یادآور شد: ازطریق پرتال و کانال‌های اطلاع رسانی ایتا، سروش و بله اداره کل صمت استان، برای کلیه تولیدکنندگان، پخش کنندگان، عمده فروشان، خریداران و فروشندگان خرد مکرر اطلاع رسانی شده تا ضمن ثبت نام در سامانه جامع انبارها، نسبت به ثبت ورود و خروج کالا‌ها در این سامانه اقدام کنند.

معاونت نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه تاکید کرد: چنانچه اقلام مورد نظر که قبلاً اطلاع رسانی شده در هر یک از مراحل خرید و فروش در سامانه ثبت نشود، در صورت مشاهده توسط بازرسین این اداره کل، بعنوان قاچاق و عرضه خارج از شبکه تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.