رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ضروری بودن ثبت کالا در سامانه جامع انبار‌ها گفت: بر اساس طرح سامانه جامع انبار‌ها که به دفعات مختلف اطلاع رسانی شده، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبار‌های خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا به نشانی (www.nwms.ir) ثبت کنند.

او افزود: اگر بازرسان در بازرسی‌های نوبه‌ای خود کالایی را که ثبت نشده است؛ مشاهده کنند به عنوان کالای احتکار شده تلقی و پس از تشکیل پرونده تخلف، جهت طی مراحل قانونی و صدور رای به مراجع قانونی ارجاع خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل درباره الزام قانونی ثبت یک انبار در این سامانه گفت: در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سوم دیماه ۹۲ مجلس شورای اسلامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تبع از وزارت متبوع موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرائی با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن کلیه انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالا‌های ورودی و خروجی از این اماکن با هدف شناسایی کالا‌های قاچاق اقدام نماید.

صادقی بیان کرد: هر مکان یا به عبارتی دقیق‌تر هر مرکز نگهداری کالایی که کالا یا بار در آن نگهداری یا به آن وارد یا از آن خارج می‌شود باید در این سامانه ثبت شود که این مکان ممکن است انبار، واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.

او شفافیت در موجودی کالا‌های انبار شده را از جمله مزیت‌های سامانه انبار ذکر کرد و افزود: با داشتن اطلاعات انبارها، احتکار و اختفای کالا‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

الزام قانونی ثبت انبار در سامانه جامع انبارها

برچسب ها: کالا ، احتکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.