سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمی از طرفداران ترامپ تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ضارب او را قبول ندارند

حدود نیمی از جمهوری خواهان بررسی‌های انجام شده از سوی اداره تحقیقات فدرال آمریکا درباره شخصی که قصد ترور ترامپ را داشت، باور ندارند.

نظرسنجی جدید نیوزویک نشان می‌دهد ۴۷ درصد حامیان دونالد ترامپ این نظریه را باور دارند که بیش از یک نفر در سوء قصد به جان او دست داشته و در واقع «افراد متعددی» تلاش داشتند رئیس جمهور پیشین آمریکا را ترور کنند.

به گزارش نیوزویک، از سوی دیگر حدود یک سوم (۳۶ درصد) جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند فقط یک نفر (توماس متیو کروکس) در طراحی و اجرای طرح ترور ترامپ دست داشته است.

در مورد دموکرات‌ها، ۲۲ درصد معتقد بودند که چند نفر در این اقدام دست داشته و ۱۷ درصد هم معتقد بودند که فقط یک نفر در این ماجرا دخیل بوده است.

اواسط ماه گذشته، فرد مسلحی به نام توماس متیو کروکس تلاش کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را در یک سخنرانی انتخاباتی به قتل برساند. تلاش وی برای ترور ترامپ ناکام ماند و گلوله یا ترکش آن فقط با بخشی از گوش راست ترامپ تماس پیدا کرد و سبب جراحت جزئی او شد. کروکس در همان زمان هدف گلوله ماموران سرویس مخفی آمریکا قرار گرفت و کشته شد. انگیزه او هنوز مشخص نیست و تحقیات اف بی آی پیرامون وی همچنان ادامه دارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.