سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ذرت در شهرستان خاتم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم، از کشت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار ذرت در مزارع این شهرستان خبر داد.

 حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: در شهرستان دو هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای است.

حیدری بیان کرد: متوسط عملکرد ذرت دانه‌ای در شهرستان ۷ تن در هکتار و متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای ۷۰ تن در هکتار است و شهرستان خاتم مقام اول استان را در تولید ذرت داراست.

او افزود: به منظور بهره وری و صرفه جویی در منابع آب و افزایش عملکرد و کیفیت محصول روش آبیاری مزارع ذرت به صورت آبیاری نوین است.

حیدری ادامه داد: در بازدید‌های کارشناسان جهادکشاورزی در چند روز گذشته علائمی مشابه آفت برگخوار پاییزه در سطح مزارع گزارش شد که بلافاصله کارشناسان حفظ و نباتات جهادکشاورزی ارزیابی و پایش خود را در مزارع آغاز کردند.

حیدری گفت: برای پایش و ارزیابی دقیق آفت برگخوار پاییزه، مدیر حفظ و نباتات استان یزد و مدیرکل دفتر پایش و ارزیابی تحلیل خطر حفظ و نباتات کشور با حضور در شهرستان از مزارع بازدید کردند که خوشبختانه علائمی از آفت برگخوار پاییزه در این شهرستان مشاهده نشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از کشاورزان خواست هنگام مشاهده آفت به کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا با مبارزه به موقع این آفت کنترل شود و از خسارات جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.