سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برخی از موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین مخصوص بانوان هستند

یکی از ویژگی‌های برخی از موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی این است که آن‌ها بیشتر به زواری که بانو هستند خدمات‌رسانی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های برخی از موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی این است که آن‌ها بیشتر به زواری که بانو هستند خدمات‌رسانی می‌کنند چراکه این مسئله در شرایط فعلی و گرمای فراوان در مسیر کربلا و نجف و سامرا از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل، این مواکب برای خدمات‌رسانی بیشتر خود به این منظور که بتوانند به آقایان زوار نیز خدمات‌رسانی کنند به تسهیلات و مساعدت‌هایی نیازمند هستند که سازمان اوقاف و امور خیریه باید در این راستا اقداماتی انجام دهد به ویژه این که تعدادی از این مواکب تا روزهای پس از اربعین نیز، همچنان برقرار هستند.

علیرضا فیروزی، مسئول موکب حضرت زهرا سلام الله علیها درمورد برگزاری موکب‌های حسینی در ایام اربعین اظهار کرد: ما به زائران امام حسین علیه السلام خدمات مختلفی ارائه می‌کنیم که شامل خدمات‌رسانی بهداشتی و خوراکی و حمل و نقل و اسکان می‌شود و ان شاءالله با شروع ماه صفر، کار خود را آغاز می‌کنیم و خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را خواهیم داشت. 

او گفت: موکب ما به عنوان موکب حضرت زهرا سلام الله علیها بیشتر به زائران خانم خدمات‌رسانی می‌کند و اگر فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم تلاشمان این است که به زائران مرد نیز خدمت کنیم. 

فیروزی درمورد انتظاری که از سازمان اوقاف و امور خیریه برای کمک‌رسانی دارند، مطرح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمل و نقل و عبور از موانعی که در مسیر وجود دارند تلاش و کمک زیادی کرده، ضمن این که سعی کرده است در ایام اربعین، موقعیت مکانی برای برپایی موکب در اختیار ما قرار داده شود. به همین خاطر، اگر باید خدمات مضاف بر آن چیزی که وظیفه موکب است را انجام دهیم قرار شده است سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه به ما کمک کند و تسهیلاتی ارائه دهد.

مسئول موکب حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه داد: تا حدودی هزینه‌های بخش موردنظرمان در موکب را تأمین کرده‌ایم و اگر قرار باشد بیشتر از زمان تعیین شده همچنان موکب را داشته باشیم نیاز به کمک در تأمین هزینه‌ها را داریم. چون ما هم بخش فنی و هم خادمان و زوار آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را داریم که باید هزینه حمل و نقل و اسکان و تغذیه‌شان را تأمین کنیم و برای این خدمات احتیاج به کمک اوقاف داریم.

او افزود: برنامه ما برای برپایی موکب حسینی تا دو روز بعد از اربعین بود، اما به ما گفته شده است تا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام موکب را داشته باشیم که گفته شده است سازمان اوقاف و امور خیریه در این رابطه کمک خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.