سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ نیروگاه خورشیدی در ادارات قم فعال است

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: در راستای تأمین پنج تا ۲۰ درصد برق مصرفی شرکت‌های دولتی از طریق انرژی‌های پاک، ۲۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات بر ساعت در ادارات این استان نصب شده‌است.

محمدرضا مهاجری گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات قم روزانه ۳۹۰ کیلووات برق تولید می‌کنند.

 مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: بر اساس مصوبات دولت همه شرکت‌ها وادارات دولتی باید حداقل پنج تا ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین نمایند.

مهاجری با اظهار امیدواری نسبت به راه‌اندازی سه نیروگاه جدید خورشیدی در آینده نزدیک، ادامه داد: با توجه به تعداد قابل‌توجه روز‌های آفتابی در قم، بسیاری از فضا‌های عمومی و منازل شخصی قابلیت نصب این پنل‌ها را دارا هستند.

 مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد: درصورتی‌که ادارات استان نتوانند پنج تا ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند، مطابق این مصوبه و قانون مشمول پرداخت جریمه می‌شوند.

مهاجری بابیان اینکه افزون بر ۲۵۰ سامانه پنل خورشیدی در سطح استان فعال است، گفت: ظرفیت نامی نیروگاه‌های خورشیدی در قم بیش از ۱۸ هزار کیلووات است.

در سطح استان قم ۶۳۲ هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در قم چهار هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و چهار هزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجراشده است، همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب گردیده است.

۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.