سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارآفرینی ۲ جوان بسابی با راه اندازی کارگاه پرورش قارچ +عکس

تلاش ۲ جوان کارآفرین در روستای بساب بافق به بار نشست و اولین محصول قارچ خود را برداشت کردند.

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق گفت: در راستای مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به روستا‌ها و اجرای طرح تکام و توانمندسازی روستاها، کارگاه‌های کوچک اقتصادی در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دارند.

او تصریح کرد: در روستای بساب کارگاه پرورش قارچ به همت ۲ جوان روستا و دهیاری آن احداث شده است که در توسعه آن حمایت می‌کنیم.

عباسزاده یکی از کارآفرینان بسابی نیز گفت: با بازسازی خانه پدربزرگ خود و با هزینه کرد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، کارگاه کوچکی را برای پرورش و تولید قارچ راه اندازی کردیم. 

او افزود: کار خود را با تولید ۲۵۰ کیلو قارچ در هر دوره ۲ ماهه پرورش شروع کردیم و اکنون با توسعه کارگاه در هر دوره ۲ ماهه، یک تن تولید قارچ و پس از پنج دوره، پنج تن تولید قارچ داریم. 

عباسزاده بیان کرد: با راه اندازی کارگاه توانستیم برای ۵ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کنیم. 

ابراهیمی جوان کارآفرین گفت: قارچ تولیدی خود را در شهرستان‌های بافق، بهاباد و کوهبنان به فروش می‌رسانیم، اما وجود واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده باعث می‌شود بهره وری لازم و کافی را نداشته باشیم. 

او افزود: همچنین به دلیل دور بودن از مرکز استان و فاصله زیاد، در بازار فروش هم مشکل داریم. 

او افزود: بسیاری از تجهیزات مورد استفاده کارگاه از جمله دستگاه رطوبت ساز، کار دست خودمان است و به جای خرید این دستگاه با قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان، آن را با هزینه حدود سه میلیون تومان ساختیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.