سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

تشریح عملکرد برادران عالمیان و ندا شهسواری در المپیک

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز درباره عملکرد ۳ نماینده کشورمان در این رشته در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیحاتی را بیان کرد.

امید باشت باوی سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز درباره عملکرد تنیس روی میز کشورمان در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: ندا شهسواری کاپیتان تیم ملی بانوان  تنیس روی میز کشورمان با قرعه سختی مواجه شد و با حریفی از کشور میزبان که رنکینگ ۱۸ دنیا را در اختیار داشت، مسابقه داد. خانم شهسواری توانست یک گیم از این بازیکن سرشناس فرانسوی بگیرد.

وی افزود: جو و ظرفیت سالن مسابقه به حدی بود که شرایط را برای شهسواری سخت کرده بود و در مواقع حساس که می‌توانست بازی به نفع او رقم بخورد، داور مسابقه یکسری ایرادات از شهسواری گرفت که باعث شد که تمرکز بازیکن ملی پوش کشورمان بهم بریزد  و متاسفانه او در اولین دیدار خود نتیجه بازی را واگذار کرد و سومین المپیک شهسواری خیلی زود به پایان رسید.

سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز درباره عملکرد نیما عالمیان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: عالمیان در اولین مصاف خود به مصاف کائو چنگ جوی بازیکن سرشناس چین تایپه رفت که رنکینگ ۳۲ دنیا را در اختیار داشت. عالمیان یک بار در بازی‌های آسیایی هانگژو توانسته بود این حریف را شکست بدهد. در این مسابقه او اسیر سرعت بالای کائو شد. این بازیکن یکی از ارکان اصلی تیم  چین تایپه در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. تیم چین تایپه خودش را آماده می‌کند تا مدالی در المپیک کسب کند و با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عالمیان یک مصدومیت کهنه از المپیک توکیو از خودش به همراه داشت و آن مصدومیت هم مزید بر علت شد تا نیما نتواند آن طور که باید و شاید ظرفیت‌های خود را در المپیک پاریس به اثبات برساند.

سخنگوی تنیس روی میز درباره عملکرد نوشاد عالمیان در المپیک گفت: نوشاد رنکینگ ۵۱ دنیا را در اختیار دارد و چشم و امید فدراسیون  تنیس روی میز به دست‌های توانمند این بازیکن اسطوره‌ای پینگ‌پنگ است. او توانست در بازی اول خود اولاجیده اوموتایواز نیجریه را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو بردارد. نوشاد در گیم اول محو فضای سالن المپیک شد و نتوانست آن طور که باید و شاید شایستگی خود را به اثبات برساند. البته نوشاد از گیم دوم خودش را پیدا کرد و توانست با سرویس‌های کوبنده و کشنده خود حریف نیجریه‌ای را به زانو در بیاورد و با قاطعیت این حریف را پیش رو بردارد.

باشت باوی ادامه داد: نوشاد در مرحله یک شانزدهم  نهایی المپیک پاریس به مصاف توموکازو هاریموتو از ژاپن رفت که این بازیکن رنکینگ ۹ دنیا را در اختیار دارد و صاحب چندین مدال طلا، نقره و برنز جهانی، المپیک و قهرمانی آسیا است. نوشاد  در ۲ بازی گذشته خود برابر این حریف ژاپنی خود شکست خورده است.

سخنگوی تنیس روی میز تصریح کرد: نوشاد  در بازی‌های آسیایی هانگژو ۴ بر یک مغلوب حریف ژاپنی خود  شد و در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های زاگرب هم به همین حریف ژاپنی خود برخورد کرد که ۳ بر یک نتیجه بازی را واگذار کرد. متاسفانه با وجود اینکه امیدوار بودیم که نوشاد در فرم  اصلی و ایده آل خود باشد تا بازی حساس خود را برابر حریف ژاپنی انجام بدهد، اما متاسفانه او نتوانست انتقام ۲ شکست قبل را بگیرد و شکست خورد. البته پیش از این افشین نوروزی توانسته بود هاریموتو را در مسابقات قهرمانی آسیا از پیش رو بردارد و نیما عالمیان در رقابت‌های تیمی بازی‌های آسیایی هم توانسته بود هاریموتو را شکست بدهد. هاریموتو یکی از بازیکنان برجسته پینگ‌پنگ است و این بازیکن چینی الاصل است و ملیت ژاپنی دارد و فکر می‌کنم که پدرش ژاپنی و مادرش چینی باشند. به هر حال با شکست نوشاد عالمیان برابر حریف ژاپنی خود پرونده تنیس روی میز در مسابقات المپیک پاریس بسته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.