ورزشکاران ایران در نخستین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در پنج رشته به رقابت پرداختند.

در نخستین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران ایران در ۵ رشته قایقرانی، شمشیربازی، تیراندازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به رقابت پرداختند.

روئینگ المپیک ۲۰۲۴؛ مجلل به جدول شانس مجدد راه یافت 

رقابت‌های قایقرانی روئینگ بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز در وایره سور ماین برگزار شد. در ماده قایق تک نفره سبک وزن و در دور مقدماتی، فاطمه مجلل در زیر گروه یک با زمان ۸:۰۱:۳۰ دقیقه چهارم شد و به جدول بخت مجدد یا رپشاژ راه یافت.

فاطمه مجلل در رقابت های روئینگ المپیک ۲۰۲۴ پاریس

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ شکست فتوحی در جدول ۶۴ نفره 

محمد فتوحی با شکست برابر نماینده مکزیک در جدول ۶۴ نفره مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

مسابقات شمشیربازی سی و سومین دوره بازی‌های المپیک امروز (۶ مرداد) در اولین روز رسمی این بازی‌ها در پاریس آغاز شد.
 
روز نخست این رقابت‌ها به برگزاری دیدار‌های انفرادی در هر سه اسلحه برگزار شد. بر این اساس نمایندگان ایران در اسلحه سابر نیز طبق قرعه کشی انجام شده رقابت با حریفان خود را آغاز کردند.
 
رقابت نمایندگان ایران از جدول ۶۴ نفره و با دیدار محمد فتوحی برابر «جبران زئآ» از مکزیک آغاز شد. فتوحی در این دیدار با نتیجه ۱۵ به ۱۳ باخت و از صعود بازماند.
 
محمد فتوحی در مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک 2024
 
 ژیمناستیک المپیک ۲۰۲۴؛ نتایج متوسط الفتی در پرش خرک 
 
در مقدماتی اسباب پرش خرک؛ مهدی الفتی از ایران در دو پرس امتیاز‌های ۱۴.۶۶۱ و ۱۴.۵۸۳ را کسب کرد و برای روشن شدن وضعیت در انتظار نتایج سایر شرکت کنندگان است. ۸ ژیمناست برتر به فینال صعود می‌کنند.
 
مهدی الفتی در مسابقات ژیمناستیک المپیک پاریس

المپیک ۲۰۲۴؛ الفتی با تاریخ‌سازی به فینال ژیمناستیک راه یافت

 مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۴ در وسیله پرش خرک مسابقه داد. او با رکورد ۱۴.۵۸۳ در رده هشتم قرار گرفت و به فینال رسید. 

پرچم دار ایران در این رقابت ها دو بار پرش خود را انجام داد. او در اولین پرش امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در دومین پرش رکورد ۱۴.۵۰۰ را ثبت کرد. 

فینال این وسیله یکشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۱۷:۵۵ انجام می شود.

الفتی به فینال پرش خرک المپیک رسید

 شمشیربازی سابر المپیک ۲۰۲۴؛ حذف پاکدامن با شکست از بخت کره‌ای قهرمانی 
 
در جدول انفرادی علی پاکدامن پس از استراحت در دور نخست امروز در دور دوم در مصاف کنتو یوشیدا از ژاپن با نتیجه ۱۵ - ۱۱ به پیروزی رسید و در دور یک هشتم نهایی برابر اوه سانگ اوک از کره جنوبی ۱۰ - ۱۵ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
علی پاکدامن در مسابقات شمشیربازی المپیک پاریس
 
پیش از این محمد فتوحی در دور اول ۱۳ - ۱۵ مغلوب گیبران زیا از مکزیک شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و محمد رهبری که در دور نخست استراحت کرد، در دور دوم امروز برابر سباستین پاتریس از فرانسه با نتیجه ۱۳ - ۱۵ شکست خورد و حذف شد.
 
تیراندازی المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ حذف رستمیان از رقابت ۱۰ متر تپانچه بادی 
 
در مقدماتی ماده ۱۰ متر تپانچه بادی زنان هانیه رستمیان با ۵۷۱ امتیاز در رده ۲۲ قرار گرفت و حذف شد. ۸ تیرانداز برتر در این اسلحه به فینال راه یافتند.
 
مسابقات تیراندازی المپیک پاریس ۲۰۲۴
 
 شمشیربازی سابر المپیک ۲۰۲۴؛ شکست محمد رهبری در دور دوم 
 
در جدول انفرادی محمد رهبری که در دور نخست استراحت کرد، در دور دوم امروز برابر سباستین پاتریس از فرانسه با نتیجه ۱۳ - ۱۵ شکست خورد و حذف شد.
پیش از این محمد فتوحی در دور اول ۱۳ - ۱۵ مغلوب گیبران زیا از مکزیک شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. علی پاکدامن نیز پس از استراحت در دور نخست امروز در دور دوم در مصاف کنتو یوشیدا از ژاپن با نتیجه ۱۵ - ۱۱ به پیروزی رسید و در دور یک هشتم نهایی با اوه سانگ اوک از کره جنوبی روبرو می‌شود.
 
محمد رهبری شمشیربازی سابر المپیک ۲۰۲۴

المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ نوشاد عالمیان کارش را با برد آغاز کرد

در نخستین روز مسابقات انفرادی مردان تنیس روی میز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نوشاد عالمیان نفر ۵۱ رنیکنگ دنیا در مصاف با اولاجید اوموتایو از نیجریه دارنده رنکینگ ۱۰۴ دنیا، با حساب ۴ بر ۱ به برتری دست یافت و به جمع ۳۲ بازیکن برتر المپیک صعود کرد.

نوشاد در گیم نخست ۱۱ بر ۶ بازی را واگذار کرد، اما در چهار گیم متوالی توانست این حریف نیجریه‌ای را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

نوشاد در گیم دوم ۱۱ بر ۵، در گیم سوم ۱۱ بر ۴، در گیم چهارم ۱۲ بر ۱۰ و در آخرین گیم با نتیجه ۱۱ بر ۸ پیروز شد تا در مجموع با حساب ۴ بر ۱ گام اول را در المپیک محکم بردارد.

عالمیان در مرحله بعد با هاریموتو از ژاپن دیدار خواهد کرد.

نیما عالمیان دیگر ملی‌پوش تنیس روی میز ایران در بخش مردان است که فردا (یکشنبه) برابری نماینده قدرتمند چین تایپه قرار خواهد گرفت.

خداحافظی زودهنگام پرچمدار ایران از المپیک

روز نخست از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای کاروان ایران با شکست و حذف ندا شهسواری در رشته تنیس روی میز به پایان رسید.

یکی از دو `پرچمدار کاروان ایران در نخستین دیدارش مقابل «پریتیکا پاواده» نفر ۱۸ رنکینگ جهانی از فرانسه قرار گرفت و مقابل این حریف قدرتمند شکست خورد. شهسواری كه با ٣٨ سال مسن‌ترين ورزشكار كاروان ايران لقب گرفت، در این دیدار با نتیجه مجموع ۴ بر یک شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند.

شهسواری سومین المپیکش را تجربه می‌کرد و از این حیث باتجربه‌ترین بانوی ایرانی به حساب می‌آید، هر چند که او در این سه دوره هرگز موفق به پیروزی نشد.

بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ مرداد به طور رسمی آغاز شد و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد. کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی راهی این مسابقات شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار