سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امسال ۳۰ نفر در آذربایجان غربی غرق شده اند

رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۰ نفر در استان به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه از ابتدای امسال  نفر در استان به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند افزود: استان آذربایجان غربی پس از خوزستان و مازندران، سومین استان کشور از لحاظ تلفات ناشی از غرق‌شدگی است.

دکتر فرزین رضازاده گفت: این افراد در منابع آبی غیرمجاز استان شامل رودخانه‌ها، دریاچه ارومیه و کانال‌های انتقال آب، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و باغ‌های شخصی جان باختند.

وی می گوید: از نظر علم پزشکی، بیشتر موارد غرق شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که به جای هوای حاوی اکسیژن برای تنفس، در مجاری تنفسی مایع جایگزین شود یا در داخل ریه و حبابچه‌های هوائی، مایع راه پیدا کند.

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: قطع تنفس و کمبود اکسیژن، اصلی‌ترین علت مرگ در اثر غرق شدگی است.

پیشگیری از غرق شدگی

برای پیشگیری از غرق شدگی در بزرگسالان می‌بایست از مصرف الکل، مواد روان گردان و دارو‌های خواب آور قبل از شنا خودداری کرد. همچنین، از شنا کردن در شب و تاریکی باید اجتناب کرد. به قسمت‌های عمیق دریا که جز مناطق حفاظت شده نیستند نباید وارد شد. در زمان طوفانی بودن دریا باید از شنا خودداری کرد. باید از شیرجه زدن در آب‌های کم عمق یا آبی که عمق آن برای ما مشخص نیست اجتناب شود. در زمان قایق سواری و استفاده از جت اسکی می‌بایست جلیقه نجات پوشید.

در صورت احساس خستگی و درد در عضلات باید از استخر و یا دریا و رودخانه خارج شد. در صورت مشاهده فرد در حال غرق شدن در جریان شدید آب نباید برای کمک وارد آب شد. در حین شنا کردن از شوخی‌های نابجا باید خودداری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.