سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور:

با اجرای قانون ثبت رسمی معاملات، تنظیم اسناد عادی در کشور ممنوع شد

بابابی گفت: اراضی دارای اسناد دستی و عادی مربوط به قبل از ۳ تیر ۱۴۰۳، ۲ سال فرصت دارند نسبت به دریافت اسناد رسمی اقدام کنند.

حسن بابایی در شورای قضایی کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۶ جلسه برای اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول برگزار شده است، گفت: با اجرای این قانون، آن دسته از اسناد عادی که از ۳ تیرماه صادر می‌شود، قابل استناد نخواهد بود.

وی افزود: در تنظیم اسناد عادی و قبل از اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موارد متعددی از فروش مال غیر صورت می‌گرفت که با اجرای این قانون از بروز این موضوعات جلوگیری می‌شود.

بابایی تصریح کرد: اراضی دارای اسناد دستی و عادی مربوط به قبل از ۳ تیر ۱۴۰۳، ۲ سال فرصت دارند نسبت به دریافت اسناد رسمی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در ۹ ماه گذشته قریب به ۱۱ هزار فقره سند در حوزه کشاورزی صادر شده است و استان کرمان در زمینه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در رده‌های پایانی جدول استان‌ها قرار داشت که اخیرا جهش خوبی داشته و بیش از ۵۵ درصد حدنگاری شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به صدور ۴ هزار و ۴۵۸ فقره سند مسکن ملی و ۲۱۲ فقره سند برای موقوفات، بیان کرد: تثبیت مالکیت پهنه‌های ملی کشور به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.