در آئینی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، ۶ هزار و ۱۲۲ سند در عرصه‌های مختلف کرمان صادر شد‌.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی استان کرمان و افتتاح ویدئو کنفرانسی اداره ثبت اسناد و املاک منوجان و اهدای اسناد شرکت شهرک‌های صنعتی که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: سال‌ها مسئولان قضایی، اجرایی و مردم شهرستان منوجان درخواست راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک را داشته اند که با پیگیری‌های مدیران شهرستانی و همراهی مدیرکل ثبت اسناد استان، این اداره در شهرستان منوجان راه اندازی شده است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور و استان کرمان به ویژه سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره شهید قدس اسماعیل هنیه را که در جنایت دیشب صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، نیز گرامی داشت.

فرشاد مقیمی، معاون زیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ضمن بیان این مطلب که یکی از درخواست‌های سرمایه گذاران در مجموعه شهرک‌های صنعتی کشور، صدور اسناد مالکیت این حوزه است، گفت: این امر، یکی از برنامه‌ها برای حمایت از جهش تولید نیز به شمار می‌رود که از ابتدای سال اسناد قابل توجهی در این حوزه صادر شده است.

 وی افزود: در حوزه صدوراسناد مالکیتی در استان‌های مختلف مشکلات وجود داشته است که این مشکل طی امسال برطرف شده است و تعدادی از اسناد مالکیت نیز صادر شده است که از این تعداد، ۸۱۳ مورد در استان کرمان بوده است.

معاون زیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت واحد‌های صنعتی، برای جذب سرمایه در گردش برای واحد‌ها بسیار موثر و راهگشا است.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که ۱۳۲ هزار هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی کشور سند مالکیت دریافت کرده اند، بیان کرد: ۹۸ درصد از اراضی در اختیار ما سند ثبتی دارند که بخشی از این اراضی اسناد تفکیکی خود را نیز دریافت کرده اند.

امام جمعه شهرستان منوجان گفت: اگر اسناد صحیح و دقیق تنظیم شوند، بسیاری از دعاوی در جامعه حل خواهند شد و یکی از مشکلات ما درجامعه این است که اسنادبه صورت خانگی تنظیم می‌شود و بعدا به اختلاف می‌انجامد.

وی بیان کرد: به نیابت از مردم  دارالمومنین منوجان از تمامی مدیران به ویژه ریاست سازمان ثبت اسناد کشور تشکر می‌کنم.

سراجی، فرماندار شهرستان منوجان نیز گفت: ساختمان فعلی اداره ثبت اسناد و املاک منوجان به صورت امانی در اختیار این اداره قراردارد و به زودی زمینی در بهترین موقعیت مکانی در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث ساختمان این اداره اقدام شود.

افشارمنش، رئیس حوزه قضایی شهرستان منوجان نیز گفت: با راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در منوجان صدور اسناد مالکیت به خوبی انجام خواهد شد و این مهم در سرعت به رسیدگی به پرونده ها، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد رضایت مندی در مردم بسیار اثرگذار خواهد بود.

در این آیین  ۶ هزار و ۱۲۲ سند در عرصه‌های مختلف کرمان صادر شد.

در این مراسم همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های ۱۰ ساله مسعود مسعودی نیا، در سمت مسئول کانون بسیج شهید لاجوردی ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سید مهدی هاشمی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک استان به عنوان مسئول جدید این کانون معرفی شد.

جامعه هدف کانون بسیج شهید لاجوردی ثبت اسناد و املاک استان کرمان  سردفتران، دفتریاران، کارمندان دفاتر اسناد رسمی، کارکنان ثبت اسناد و املاک و دانشجویان رشته حقوق هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار