سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی است

استاندار قم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی و بین‌المللی به شمار می‌آید گفت: مسلمانان از اقصی نقاط جهان سعی دارند خود را برای حضور در مراسم اربعین، به کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین (ع) برسانند.

سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در همایش موکب‌داران اربعین حسینی در تالار کرامت استانداری قم با بیان این مطلب که حضور گسترده مسلمانان در راهپیمایی اربعین، صرفا به معنای زیارت مضجع شریف امامان شیعه نیست گفت: شرکت در راهپیمایی اربعین، مختص به شیعه و یا اهل تسنن نمی‌باشد، دوست‌داران امام حسین از همه کشور‌ها در این حرکت باشکوه جهانی، حضور پیدا می‌کنند.

استاندار قم در ادامه بیان کرد: حضور گسترده در راهپیمایی اربعین، بیان‌گر عشق و ارادت قلبی بسیار عمیق، همه آزادیخواهان جهان به سرو و سالار شهیدان است.

آقامیری افزود: مردمان آزادیخواه جهان، تلاش می‌نمایند تا قطره‌ای از اقیانوس بی‌کران، در به جا آوردن این حرکت فرهنگی و معنوی بسیار بزرگ باشند.

استاندار قم همچنین با قدردانی از تلاش‌های موکب‌داران و خادمان زائران اربعین حسینی تاکید کرد: خدمت به زائران امام حسین از بزرگترین افتخار‌ها محسوب می‌شود.

آقامیری در بخشی از سخنان با محکوم کردن، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان کرد: شهید اسماعیل هنیه یکی از چهره‌های صاحب‌نام و تاثیرگذار جبهه مقاومت بود.

استاندار قم ضمن آرزوی بالاترین درجه‌ها برای این شهید و همه شهیدان جبهه مقاومت ابراز امیدواری کرد: به فضل خداوند متعال، اسرائیل غاصب، این غده سرطانی هر چه سریع‌تر از روی زمین محو و نابود شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امسال از حساسیت بالا و مضاعفی برخوردار است گفت: شهادت اسماعیل هنیه به خوبی نشان داد که رژیم پوشالی و زخم خورده صهیونیستی، آخرین نفس‌های خود را می‌کِشد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با یادآوری اقدام‌های تروریستی و ناجوانمردانه آمریکا و رژیم اِشغال‌گر قدس در کشور‌های مختلف منطقه به‌ویژه یمن، لبنان و عراق تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی همواره در تلاش برای رقم زدن حوادث جنایت‌کارانه است، ولی جبهه مقاومت قوی‌تر از همه ایام گذشته خود، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

او  همچنین فراگیر شدن مکتب سرخ حسینی در کشور‌های گوناگون دنیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون صدای عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) به گوش جهانیان می‌رسد.

حسینی مقدم یادآور شد: دانشجویان و استادان دانشگاه‌های غربی در صف‌های مختلف، نام امام حسین (ع) را با افتخار بر بلندای مراکز علمی و دانشگاهی نجوا می‌کنند.

او همچنین با تاکید بر آمادگی همه جانبه ستاد تسهیلات زائرین قم برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین بیان داشت: ما شبانه‌روز برای فراهم نمودن بهترین امکانات، تلاش می‌کنیم، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز آماده حمایت و همکاری هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم نیز گفت: از چندماه گذشته عملیات آماده‌سازی موکب‌ها را آماده کرده‌ایم، اکنون بیش از ۸۵ درصد موکب‌های اربعین در قم آماده خدمت‌رسانی می‌باشند.

رضا حافظی با ذکر این نکته که این روز‌ها موکب‌های اربعین فعالیت‌های مضاعفی را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ موکب برای استقرار در مسیر زائران اربعین اعلام آمادگی کردند که ۵۰ موکب اختصاص به اتباع دارد.

او گفت: طی چند روز آینده، تعداد موکب‌های اربعین که از سوی موکب‌داران قمی در مسیر پیاده‌روی زائران برپا می‌شود به ۲۰۰ موکب خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گفت: هر موکب از ظرفیت خدمات‌دهی به بیش از یک‌هزار زائر برخوردار می‌باشد.

رئیس ستاد عتبات قم با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، عملکرد موکب‌های اربعین توسط یک کمیسیون چهار نفره، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد بیان کرد: همه موکب‌های اربعین دارای پروانه و شناسه ملی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.