سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القاعده: ۵۰ تن از نظامیان گروه واگنر را در مالی به خاک و خون کشیدیم

گروه تروریستی القاعده اعلام کرد که طی کمین برای ارتش مالی و شبه نظامیان واگنر، شماری از آنها را کشته است.

کشور مالی به دلیل ضعف دولت مرکزی شاهد ظهور شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی متعددی از جمله القاعده است. از این رو، مقامات این کشور با متوسل شدن به نظامیان خارجی به دنبال ایجاد ثبات در کشور هستند؛ موضوعی که بهای سنگینی برای مالی به دنبال داشته است.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی القاعده در مالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی کمین صورت گرفته در نزدیکی مرز الجزایر در روز شنبه، دستکم ۵۰ نظامی وابسته به گروه واگنر روسیه و ۱۰ تن از سربازان ارتش مالی کشته شدند.  

این بالاترین تلفاتی است که تاکنون به گروه واگنر از زمان ورود به کشور مالی در ۲ سال قبل وارد شده است. کشور مالی از سال ۲۰۱۲ به دلیل شورش شبه نظامیان و ظهور گروه‌های تروریستی دچار آشوب شده و تاکنون موفق به استقرار ثبات در کشور نشده است.  

دولت مرکزی مالی که خود طی کودتا در سال ۲۰۲۰ بر روی کار آمده است می‌گوید که شبه نظامیان واگنر در این کشور حضور نداشته و نظامیان روس تنها مسئولیت آموزش به سربازان را برعهده دارند.  

با این وجود، گروه واگنر با صدور بیانیه‌ای نادر اعلام کرد که نظامیان این گروه در کنار سربازان مالی در عملیات‌های انجام شده در ۲۲ تا ۲۷ ژوئیه حضور داشتند که طی این عملیات‌ها متاسفانه تلفات سنگینی متحمل شده‌اند. یکی از فرماندهان این گروه به نام سرگئی شوچنکو در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: مالی ، گروه واگنر ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.