سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رانش زمین در هند جان ۵۶ تن را گرفت + تصاویر

رانش زمین در جنوب هند ناشی از باران‌های سیل آسای موسمی ده‌ها نفر را کشته و صد‌ها نفر دیگر را زیر گل و لای و آوار گرفتار کرده است.

مقامات هند روز سه شنبه اعلام کردند که در اثر رانش زمین در ایالت کرالای هند دست کم ۵۶ نفر کشته شده اند. حداقل ۷۰ نفر در بیمارستان بستری شده اند و بسیاری دیگر زیر گل و لای مفقود یا گرفتار شده اند.

به گزارش رسانه‌های محلی، ایالت ساحلی کرالا در جنوب کرالا تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفته است و فروریختن یک پل کلیدی در محل فاجعه در منطقه وایاناد Wayanad، تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است.

این رانش زمین که به دلیل بارش شدید باران رخ داده است که پیش بینی می‌شود ادامه داشته باشد. 

نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که با پیناری ویجایان، وزیر ارشد کرالا صحبت کرده و از آژانس‌های فدرال این کشور درخواست کمک کرده است.

نخست وزیر مانوج، دبیر مطبوعاتی وزیر ارشد کرالا، گفت که رانش زمین تا کنون حداقل ۵۶ کشته برجای گذاشته است، در حالی که رسانه‌های محلی از کشته شدن ۶۶ نفر خبر داده اند.

تصاویر منتشر شده توسط نیروی ملی واکنش به بلایای طبیعی (NDRF) نشان می‌دهد که گروه‌های امداد در تلاش هستند تا بازماندگان را از منطقه خارج کرده و جستجو در گل و لای را برای یافتن اجساد آغاز کرده اند.

ارتش هند اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ سرباز را برای کمک به نیرو‌های امدادی دولتی و خدمه آتش نشانی به منطقه اعزام کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشکوک است که صد‌ها نفر در زیر گل و لای مفقود شده باشند.

آژانس مدیریت بلایای این ایالت اعلام کرد که بارندگی بیشتر و وزش باد شدید در روز سه شنبه در کرالا پیش بینی شده است.

تعداد سیل‌های مرگبار و رانش زمین در سال‌های اخیر افزایش یافته است و کارشناسان می‌گویند تغییرات آب و هوایی این مشکل را بدتر می‌کند. سدسازی، جنگل زدایی و پروژه‌های توسعه در هند نیز تلفات انسانی را تشدید کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
خداوند شیعیان راستین هند را حفظ کند