سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شد

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: در قوه قضائیه نیازمند کار‌های جهادی و تفکر بسیجی هستیم و اقدامات خوبی از سوی جامعه حقوقدان کرمان صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضای سازمان بسیج حقوقدانان که به مناسبت روز قشر بسیج حقوقدانان برگزار شد، با اشاره به عملکرد رضایتبخش بسیج حقوقدانان در عرصه صلح و سازش، عنوان کرد: صلح و سازش در جامعه مطالبه مقام عظمای ولایت و یکی از اهداف قوه قضائیه می‌باشد که لازم است این امر در تمام ارکان دستگاه عدلیه مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بسبج مانند یک موتور محرکی است که روحیه و انگیزه لازم برای شکل گرفتن رسالت‌های بزرگتر را فراهم می‌کند، همان عملی که مقام معظم رهبری با عنوان اقدام جهادی یاد کردند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: هر مجموعه بصورت عادی و مستمر کار‌های خود را انجام می‌دهد، اما فلسفه ایجاد بسیج در قشر‌های مختلف، ساماندهی اقدامات و حرکت‌های جهادی است.

رییس شورای قشر بسیج حقوقدانان استان کرمان تصریح کرد:یکی از اقدامات جهادی که در دستگاه قضایی قضات و همکاران اداری می‌توانند با برنامه ریزی دقیق انجام دهند موضوع توجه به کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد، زیرا که احقاق حق مردم و دقت در رسیدگی‌ها و آرا قضائی مهم‌تر می‌باشد. 

وی افزود: در راستای ترویج صلح و سازش، معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمان برای تعداد زیادی از وکلا ابلاغ صلح یاری صادر کرده است و حدود ۴۶ هیات صلح در ادارات، نهادها، مساجد و ... ایجاد کرده ایم و همچنین برای روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ابلاغ صلح یاری صادر شده است تا بتواند بصورت رسمی و قانونی اقدام به صلح و سازش و رفع اختلافات کنند.

وی با بیان این مطلب که هماهنگی دستگاه قضائی، بسیج حقوقدانان، بنیاد تعاون زندان، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه، و اداره زندان‌ها در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد قابل تقدیر است، گفت: بایستی توجه بیشتر دستگاه‌های متولی در جهت خودکفایی و اشتغال خانواده‌های زندانیان باشد. 

با همکاری بسیج حقوقدانان؛ زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شد

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان در ابتدای این نشست گفت: به مناسبت گرامیداشت روز بسیج قشر حقوقدانان؛ دیدار با امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های پیش رو در این هفته می‌باشد.

سرهنگ مسعود رفیعی گفت: از سال ۹۹ تا کنون، با پیگیری‌های بسیج حقوقدانان استان کرمان و همت دستگاه‌های متولی، زمینه آزادی ۶۹۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان فراهم شد.

وی از ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی رایگان و مستمر با کمک کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری استان، در میعادگاه‌های نماز جمعه، گلزار شهدا و مساجد استان خبر داد .

گفتنی است در این نشست معاذاللهی رئیس بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری استان کرمان، عارفی رئیس کانون وکلا، دلفاردی رئیس کانون کارشناسان و جمعی از بسیجیان حقوقدان نیز حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.