سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم:

برون‌سپاری فرآیند‌ها لزوما منجر به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی نمی‌شود

میلانی گفت: برون‌سپاری فرآیند‌هایی همچون نقشه‌برداری در جریان اخذ مجوز ساخت‌وساز، لزوما منجر به کاهش زمان صدور پروانه نمی‌شود.

مسعود میلانی،مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم اظهار کرد: اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی سه زیرمجموعه شامل اداره شهرسازی الکترونیک، اداره تدوین ضوابط و اداره امور مهندسی می‌شود که اموری مانند تدوین و نظارت بر ضوابط و تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان در این اداره راهبری می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته بیشترین تلاش این اداره کل مبنی بر جمع سپاری امور شهرسازی بوده است، افزود: این کار از قبل آغاز شده بود، اما در این مدت تلاش کردیم اقدامات با سرعت بهتری پیش رود.

 مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم تاکید کرد: با توجه به تنوع اموری که به اداره شهرسازی الکترونیک سپرده می‌شود، رویکرد‌ها این بود که هر شخصی بتواند خودش با استفاده از درگاه قم یار اقدامات مربوط به صدور پروانه و مجوز ساخت و ساز را انجام دهد.

 میلانی اضافه کرد: ایجاد ظرفیت در دفاتر خدمات الکترونیک و کافی نت‌ها به دلیل فراهم کردن امکانات برای قشری از جامعه بود که استفاده از رایانه برای آنان میسر نبود.

 وی با اشاره به تلاش برای برون سپاری فرایند نقشه برداری با مجوز شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: انتظار این است که با این کار کاهش مدت خروجی گرفتن از سیستم و کاهش زمان اخذ پروانه را را داشته باشیم، اما بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه منجر نشد.

 مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم گفت: در شهر‌هایی که بازدید داشتیم با وجود برون سپاری نقشه برداری، پاسخ گرفتن از این سیستم نیاز به فرایند یک ماهه دارد و در قم نیز بعید است این کار منجر به سریع‌تر شدن روند اخذ مجوز ساخت و ساز شود.

 میلانی با بیان اینکه در حال حاضر این کار اکثر اوقات بین یک تا دو هفته طول می‌کشد، مطرح کرد: با برون‌سپاری این فرآیند، ممکن است زمان قدری طولانی‌تر شود که این تجربه را در تهیه نقشه‌های تفکیکی داشتیم که به نظام مهندسی واگذار شد، اما فرآیند طولانی‌تر شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.