سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف کالای قاچاق تا برخورد با سوداگران میراث فرهنگی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۴ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از کامیون

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت زنی در محور مواصلاتی بوشهر - شیراز به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: با هماهنگی قضایی، این کامیون برای بررسی دقیق‌تر به پلیس امنیت اقتصادی استان منتقل و در بازرسی صورت گرفته ۴۰۵ هزار و ۴۸۰ عدد انواع صداگیر، فیلتر و ماسک خارجی قاچاق و بدون مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در این رابطه راننده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا نسبت به دستگیری قاچاقچیان و مخلان اقتصادی اقدام شود.

قطعات خودرو ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق به مقصد نرسید 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف قطعات خودرو قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه‌نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی پاسارگاد به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن کامیون، انواع قطعات خودرو‌های سنگین خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ زنگنه‌نیا با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه جرائم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۵ میلیارد ریال قاچاق در بازرسی از ساینا در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران انتظامی پاسگاه فهلیان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ساینا مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۴۰۰ عدد کاور گوشی، ۷ دستگاه اسپیکر، ۲۰ عدد هدفن، ۱۵ عدد رینگ لایت با پایه و ۱۰ عدد پایه موبایل خارجی قاچاق و بدون مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، اضافه کرد: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لکسوس سرقتی در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف خودرو لکسوس سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک خودرو لکسوس نقره‌ای رنگ که به صورت بلاصاحب کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی و استعلام از سامانه مطلع شدند که خودرو مسروقه است.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به انتقال خودرو به مقر انتظامی و تحویل به مالک، بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود با نصب تجهیزات ایمنی مانند دزدگیر و قفل پدال از سرقت وسایل نقلیه خود پیشگیری کنند.

کشف ۴۲ کیلو تریاک زیر بار پیاز در محور خرامه - شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۴۲ کیلوگرم تریاک در بازرسی از وانت نیسان حامل بار پیاز خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اظهار کرد: در جهت اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری پلیس فرودگاه شیراز از حمل تریاک با خودرو وانت نیسان از مبدا داراب به مقصد اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محور مواصلاتی شیراز - خرامه اعزام شدند و خودرو وانت نیسان حامل بار پیاز را مشاهده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۲ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار پیاز جاسازی شده بود کشف شد، گفت: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان موتورسیکلت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه تجسس قرار گرفت.

او گفت: مأموران با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی ۲ نفر سارق و یک نفر مالخر شدند و با هماهنگی قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، افزود: در تحقیقات تکمیلی متهمان به چندین فقره سرقت موتورسیکلت دیگر اقرار کرده که تلاش‌ها برای کشف آن‌ها ادامه دارد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد به توصیه‌های پلیس برای حفظ خودرو و موتورسیکلت خود در پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

گنج یابانی که به گنج نرسیدند

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی ابرج هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پیکان مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج‌ یاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات کشف و راننده و ۲ نفر سرنشین نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.