سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو: برای پیروزی، آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چهارمین سخنرانی خود در کنگره آمریکا با اتهام‌زنی به ایران و محور مقاومت، خواستار حمایت بیشتر واشنگتن از تل‌آویو شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال سخنرانی خود در کنگره آمریکا را آغاز می‌کند که وی از اواخر دهه ۹۰ که قدرت را در سرزمین‌های اشغالی در دست گرفته پیش از این سه بار در میان قانونگذاران آمریکایی به ایراد سخنرانی پرداخته بود. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدا با تشکر از رئیس کنگره آمریکا، با نادیده گرفتن جنایات وحشتناک و نسل‌کشی‌های ده ماهه این رژیم در نوار غزه مدعی شد: جنگ در غزه جنگ میان وحشی ها و متمدن‌هاست و این یک جنگ میان متمدن‌ها نیست.

 نتانیاهو با تکرار ادعاهای اثبات نشده پیشین که رسانه های غربی و عبری نیز آن را تکذیب کردند، بار دیگر مدعی شد: حماس در حمله اکتبر افراد را سربریده و کودکان را زنده زنده در آتش سوزانده است.

وی افزود: می خواهم یاد و خاطره اسرایمان در غزه را گرامی داشته و تاکید کنم من هرگز آسوده نخواهم بود تا زمانی که تمامی اسرا به خانه بازگردند.

تقدیر نتانیاهو از حمایت‌های بایدن

نتانیاهو گفت:  آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند و وقتی این کار را انجام دهیم پیروز خواهیم شد و آنها شکست خواهند خورد. آمدم تا به شما اطمینان دهم که پیروز خواهیم شد.

وی افزود: من از بایدن به دلیل حمایت قلبی اش از اسرائیل تشکر می‌کنم. وی با ارسال دو ناو هواپیمابر آمریکایی به خاورمیانه مانع از گسترش جنگ شد و با سفر به تل آویو در تاریک ترین زمان ممکن در کنار ما ایستاد. ما هرگز این سفر را فراموش نخواهیم کرد.

نتانیاهو حمله حماس به فلسطین اشغالی در تاریخ هفتم اکتبر را به حادثه ۱۱ سپتامبر تشبیه کرد و مدعی شد: حمله ۷ اکتبر مشابه ۱۱ سپتامبر است که شدت آن ۲۰ برابر شده است.

وی ادامه داد: توانستیم ۱۳۵ گروگان را بازگردانیم که برخی از آنها از طریق عملیات نجات به اسرائیل بازگردانده شدند.

واکنش نتانیاهو به تظاهرات ضدصهیونیستی و اتهام‌زنی به ایران 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار لفاظی های ضد ایرانی مدعی شد: در خاورمیانه، محور تروریسم ایران در حال مقابله با اسرائیل، آمریکا و دوستان عربی ما است.

وی در واکنش به تجمع اعتراضی گسترده در اطراف کنگره برای توقف جنگ گفت: کسانی که اقدام به برگزاری تظاهرات ضدجنگ می کنند در کنار شیطان ایستاده اند. آنها از حماس حمایت می کنند. چنین تظاهرات هایی باید تقبیح شود.

نتانیاهو با حمله به جنبش‌های دانشجویی در آمریکا که طرفدار فلسطینیان هستند، گفت: ما شاهد تهمت‌های ظالمانه علیه اسرائیل بودیم که ما را متهم به نسل کشی و نژادپرستی می‌کند. این اقدامات برای مشروعیت زدایی از اسرائیل، اهریمن ساختن از ما و شیطانی جلوه دادن یهودیان است. از این رو، جای تعجب نیست که ما شاهد افزایش شدید یهودی ستیزی در آمریکا و سایر مناطق جهان هستیم.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به دانشجویان طرفدار فلسطین در آمریکا، آنها را به مرغانی تشبیه کرد که از رستوران فروش مرغ سوخاری طرفداری می‌کنند.

وی گفت:  اکثریت مردم آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کنند، زیرا آنها در دام دروغ‌های حماس نیافتاده اند. آنها اسیر تبلیغات دروغین حماس نشده و همچنان به حمایت خود از اسرائیل ادامه می‌دهند.

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد: ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.

امنیت را به مرز‌های شمالی خود با لبنان بازخواهیم گرداند

نتانیاهو گفت: ما بار دیگر امنیت را به مرز‌های شمالی خود با لبنان بازخواهیم گرداند. اگر راهکار دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به منازعه با حزب الله موثر واقع نشود اسرائیل می‌تواند از گزینه نظامی در این زمینه بهره بگیرد. 

وی افزود: اکنون ده‌ها هزار تن از شهروندان ما از مناطق مرزی با لبنان به دلیل ترس از حملات حزب الله تخلیه شده اند. آنها اکنون در داخل وطن خود آواره هستند. اسرائیل هر آنچه که بتواند برای حل و فصل این مشکل و بازگرداندن آرامش به مرز‌های شمالی انجام خواهد داد. 

آمریکا در جبهه یمن نیز پشتیبان اسرائیل است

در حالی که ما شاهد حمله انصارالله یمن به خود بودیم، جا دارد از هر دو حزب اصلی آمریکا به دلیل حمایتشان از اسرائیل تشکر کنم. همزمان که ما در حال دفاع از خود در تمامی جبهه‌ها هستیم، من به خوبی می‌دانم که آمریکا پشتیبان ماست و از این مسئله بسیار سپاسگذارم.

درخواست نتانیاهو برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای ضد ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما باید برای مقابله با ایران و خطرات نیرو‌های نیابتی اش اقدام به ایجاد یک ائتلاف منطقه‌ای کنیم. من از بایدن به دلیل تلاش در این زمینه و گسترش پیمان ابراهیم به سایر کشور‌های منطقه تشکر می‌کنم. من اسم جدیدی برای این پیمان انتخاب کرده ام. من فکر می‌کنم ما باید آن را اتحاد ابراهیم بنامیم. من همچنین از ترامپ به دلیل تلاش برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با سایر کشور‌های خاورمیانه تشکر می‌کنم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.