سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر قم به ۱۰۰ تقاطع همسطح هوشمند نیاز دارد

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این شهر به ۱۰۰ تقاطع همسطح هوشمند نیاز داریم، گفت: هوشمندسازی نظارت ترافیکی در شهر موجب ارتقای سطح ایمنی و افزایش انضباط ترافیکی خواهد شد.

وحید محسنی گفت: ایمن‌سازی ترافیکی از منظر هوشمندسازی تونل غدیر امسال در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر کنترل سرعت، سایر موارد از جمله دوربین نظارتی داخل تونل نصب شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم نصب تابلو‌های متغیر خبری را از دیگر اقدامات برای تونل غدیر دانست و افزود: با توجه به اهمیت این مسیر برای ورود به اطراف حرم مطهر و پارکینگ‌های اطراف حرم، نیازمند امکانات ویژه‌تر برای راهنمایی زائران هستیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: با شرایط خاصی که در تونل غدیر داریم، مسئله کنترل سرعت و دیگر موارد نظارتی در این محدوده از شهر بسیار مهم است.

محسنی با اشاره به اینکه توسعه دوربین خطوط ویژه در حال حاضر انجام نمی‌شود، اضافه کرد: این خطوط در دست بازنگری هستند و پس از مشخص شدن جزئیات تهیه آنها اجرایی خواهد شد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه هوشمندسازی نظارت ترافیکی در شهر موجب ارتقای سطح ایمنی و افزایش انضباط ترافیکی خواهد شد، گفت: در شهر قم به ۱۰۰ تقاطع همسطح هوشمند نیاز داریم.

محسنی با بیان اینکه در تقاطع هوشمند امکان پیش‌آگاهی زرد وجود دارد، افزود: سه ثانیه پیش از سبز شدن چراغ یک پیش‌آگاهی زرد چشمک‌زن وجود دارد که این قابلیت در تقاطع هوشمند نیز است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم درباره مزیت‌های تقاطع هوشمند گفت: در این تقاطعات بر اساس حجم اشغال تقاطع، تصمیم‌گیری برای چراغ انجام می‌شود و بررسی بر اساس نرم‌افزار مرکزی امکان‌پذیر است و علاوه‌بر برق شهری از برق خورشیدی نیز تغذیه می‌شود.

 محسنی اضافه کرد: اولویت‌دهی به خودرو‌های امدادی از دیگر نکاتی است که در تقاطع‌های هوشمند اجرایی می‌شود و نوع کارکرد سیستم به گونه‌ای است که حجم ورودی و خروجی تناسب داشته باشند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم با اشاره به استفاده از روش موج سبز در مدیریت تقاطع‌های هوشمند عنوان کرد: موج سبز سیستمی است که به‌وسیله آن می‌توان چند چراغ را به یکدیگر متصل کرد و از این طریق ترافیک را کاهش داد.

محسنی گفت: لازم است در شهر قم ۱۰۰ تقاطع همسطح زمان‌دار و چراغ‌دار وجود داشته باشد و در صورت وجود آنها می‌توان شهر را به وسیله موج سبز اداره کرد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از مواردی که امسال در دستور کار قرار دارد، توسعه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: پروژه تخلف عبور از چراغ قرمز سال گذشته در ۱۷ تقاطع آغاز شده و منطقه هشت آماده کد گرفتن است، به‌زودی دوره آزمایشی سامانه ثبت تخلف چراغ قرمز در منطقه هشت آغاز خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.