معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد/پیگیری برای اعمال قانون تخلف عبور از چراغ‌قرمز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسئله هوشمندسازی تقاطع‌های چراغ‌دار و ثبت تخلف عبور از چراغ‌قرمز به‌صورت الکترونیکی در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۱۰ تقاطع قم به‌طور کامل هوشمند شده است.

به نقل از شهرداری قم،رضا خانه‌زاد یزدی  با اشاره به اهتمام شهرداری قم به هوشمندسازی نظارت بر ترافیک اظهار کرد: کنترل هوشمند طرح ترافیک از سنوات گذشته مانده بود که در سال ۱۴۰۲ سعی شد پیگیری و انجام بشود و طبق قانون پیش برود. 

وی با بیان اینکه در موضوع هوشمندسازی تقاطع‌های همسطح نیز تا امروز ۱۰ تقاطع قم به‌طور کامل هوشمند شده است، افزود: در این ۱۰ تقاطع، زمان چراغ‌قرمز و سبز بر مبنای تقاضا در هر طرف یک تقاطع تنظیم می‌شود تا زمان معطلی در تقاطع به حداقل برسد. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: هدف ما از پیگیری این موضوع افزایش رضایت شهروندان در تردد از تقاطع‌های همسطح و کاهش تخلفات عبور از چراغ‌قرمز است. 

وی با اشاره به اینکه نظارت هوشمند ترافیکی از رویکرد‌های مهم شهرداری قم است گفت: پلیس راهور برای اعمال قانون محدودیت‌هایی دارد، اما با استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌توان انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرد. 

خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود کاهش سرعت معابر است تأکید کرد: وجود ۲۸ سامانه ثبت تخلفات که در حال حاضر در شهر قم داریم کمک می‌کند که در سال ۱۴۰۳ این موضوع به‌خوبی پوشش داده شود. 

وی با اشاره به پیگیری برای دریافت کد راهور در زمینه تخلف عبور از چراغ‌قرمز گفت: امیدواریم در سال جدید این مسئله محقق شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با قراردادی که با پیمانکار داریم شاهد این موضوع خواهیم بود که تقاطع‌های چراغ‌دار به‌صورت هوشمند عمل کنند و عبور از چراغ‌قرمز جریمه خواهد داشت و به کاهش تصادفات هم بسیار کمک می‌کند.

وی مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲ به مسئله گذر عرضی عابر پیاده توجه ویژه داشتیم و در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ توانستیم در دو نقطه حادثه خیزمان یعنی منطقه بلوار جمهوری و فاز ۵ بلوار عمار یاسر پل عابر پیاده نصب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.