سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی خطرسازی پسماند‌های پزشکی در بیمارستان‌ها و مطب‌های استان یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند ویژه از جمله پسماند پزشکی به عهده تولید کننده است.

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر در برخی از بیمارستان‌ها و برخی مراکز درمانی، روش بی خطر سازی پسماند‌های پزشکی انجام می‌شود. 

او اظهار داشت: در سایر مراکز درمانی از قبیل مطب‌ها و... بر اساس تفاهم نامه‌ی جمع آوری توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری، این اقدام انجام می‌پذیرد که روند جاری نیاز به ارتقای فرایند دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: با توجه به ماده ۳ دستورالعمل ضوابط و روش‌های مصوب نحوه مدیریت پسماند پزشکی، بازرسی‌های لازم توسط بازرسان بهداشت محیط از مراکز بهداشتی و مراکز درمانی (اعم از دولتی و غیر دولتی) و سایر مراجع نظارتی انجام و در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه، پس از تذکر و اخطار، اعمال قانون صورت می‌گیرد.

نشست هم اندیشی با موضوع پسماند‌های پزشکی مراکز درمانی یزد با حضور مسئولان معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس‌سازمان نظام پزشکی استان با هدف بررسی راهکار‌های مدیریت پسماند‌های پزشکی مطب ها، مراکز درمانگاهی و سایر مراکز هدف برگزار و در پایان بر اساس قوانین و آیین نامه‌های اجرایی مدیریت پسماند‌های پزشکی، الگویی جهت ساماندهی پسماند‌های پزشکی شهرستان یزد پیشنهاد شد تا روند جاری بهبود یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.