واگذاری بخشی از وظایف شهرداری یزد به نظام مهندسی کشاورزی استان یزد

شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در رابطه با همکاری‌های آموزشی، حفظ و نگهداری فضای سبز و محیط زیست شهری، همچنین فرهنگسازی و مدیریت در حوزه پسماند شهری دو تفاهم نامه امضاء کردند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در مراسم امضای این تفاهم نامه‌ها به طرح‌های خوب و قابل اجرای سازمان نظام مهندسی اشاره و اظهار کرد: شهرداری آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن امکانات مختلف از جمله مکان، تجهیزات آموزشی و اعتبار لازم جهت اجرای طرح‌های پژوهشی سازمان نظام مهندسی را اعلام می‌دارد.

 حمید رضا رحیمدل افزود: می‌توان در حوزه فضای سبز، کارشناسان متخصص سازمان نظام مهندسی را جایگزین پیمانکاران کرد که به دلیل مرتبط بودن با رشته تحصیلی و تخصصشان بازخورد موفقیت آمیز خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد نیز بیان کرد: تصور کویری بودن یزد در اذهان مردم کشور به گونه‌ای است که وقتی به یزد می‌آیند، به رغم آنچه می‌پنداشتند با فضای سبز زیبا و مهندسی شده شهر یزد روبرو می‌شوند که بیانگر زحمات پرسنل و کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز یزد است.

 سید زین العابدین حسینی گفت: رویکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز همکاری و تعامل با سازمان‌هایی است که می‌توانند از نظر تخصصی با این سازمان همکاری نزدیک داشته باشند.

وی با اشاره به این که اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی، متشکل از دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی هستند و می‌توانند در زمینه فضای سبز جهت نظارت، دفع آفات، خاکشناسی و آبیاری و شناسایی گونه‌های گیاهی مناسب، به صورت تخصصی ورود پیدا کنند، افزود: همچنین در زمینه محیط زیست شهری و مدیریت پسماند زمینه‌های همکاری مناسبی وجود دارد.

تلاش در جهت ایجاد زمینه‌های اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های فضای سبز، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، معرفی و گسترش فناوری‌های نوین در علوم مهندسی کشاورزی و فضای سبز شهری، آموزش شهروندی در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و صیانت از باغات، افزایش سطح مشارکت اجتماعی شهروندان در حوزه مدیریت پسماند، نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند‌تر از خشک در مبداء با آموزش شهروندی و بکارگیری نیروی کارشناسی متخصص از جمله اهداف این دو تفاهم نامه همکاری است.

یادآور می‌شود؛ این دو تفاهم نامه، هرکدام در هفت ماده و دو نسخه واحد برای مدت دو سال به امضای طرفین رسید و در یکی از این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شد که سازمان مدیریت پسماند شهرداری، کلیه خدمات مورد درخواست خود از جمله آموزش شهروندان برای تفکیک زباله از مبداء را با رعایت ضوابط قانونی جهت اجرا به سازمان نظام مهندسی واگذار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.