سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین مالی بخش خارجی کشور تسهیل شد

معاون سیاست گذاری و اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: همزمان با راه اندازی مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت اقتصاد تامین مالی در بخش‌های خارجی تسهیل شد.

آیین افتتاح مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی و رونمایی از سامانه جامع تسهیلات اشتغال زایی کشور  امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس و معاونان وزیر اقتصاد برگزار شد.

در این مراسم علی روحانی معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه  از تصویب قانون تامین مالی تولید و زیرساخت­‌ها سه ماه می‌گذرد گفت: این قانون مجموعه ای از اصلاحات نهادی و نوآوری نظام تامین مالی را معرفی می‌کند و مجموعه ای از موانعی که در این بخش  وجود داشت را برطرف می‌کند.

وی افزود: مهم ترین موارد این قانون ایجاد شورای ملی تامین مالی تشکل ها بوده که  بین ارکان اصلی مرتبط وزارت اقتصاد، صمت، سازمان بورس، بیمه مرکزی و سایر اعضای شورا یک هم افزایی شکل می‌دهد.

او گفت: از دیگر مزایای این بخش  توسعه و ترویج نهادها و ابزارهای تضمین  و توسعه سامانه توثیق و آزاد سازی وثایق توسعه الگوهای سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و زیربنایی، تسهیل تامین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تامین مالی خارجی، تسهیل تامین مالی از طریق مشارکت و مولدسازی  بوده است.

او بیان کرد: تصویب و اجرای بسته های تسهیل تامین مالی پروژه‌های پیشران  راهبری تسهیلات اشتغال زایی قوانین بودجه  و معرفی ظرفیت ابزارها و روش های تامین مالی به سازمان ها و فعالان اقتصادی  از دیگر مزایای این  بخش به شمار می رود.

وی همچنین  از راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال زایی خبر داد و گفت: برای ایجاد این سامانه موحد تسهیلات تلفیقی تبصره ۱۸ و دو سوم از آورده بانک ها پرداخت شده و از این طریق تسهیلات اشتغال زایی به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت می شود.

خبرنگار:محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.