سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازخوانی یک قیام روایتی از نخستین خون‌خواهان امام حسین (ع)

دبیر ستاد کشوری گرامیداشت نخستین قیام برای خون‌خواهی امام حسین (ع)، گفت: بازخوانی نخستین قیام برای خون‌خواهی امام حسین (ع) امسال برای ششمین بار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه این یک موضوع جهانی است امیدواریم به زودی شاهد برگزاری آن در اقصی نقاط جهان اسلام باشیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب در ستاد برنامه ریزی گرامیداشت نخستین قیام برای خون‌خواهی امام حسین (ع)، با بیان اینکه ۲۵ محرم به عنوان گرامیداشت نخستین قیام در تقویم ثبت شده، اظهار کرد: با تصویب این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش در تقویم وظیفه ما سنگین‌تر شده است که می‌توان گفت ایرانیان اولین قیام را برای خون خواهی امام حسین (ع) انجام داده اند.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت حساس منطقه‌ای که سیستان تاریخی در آن واقع شده و بخشی از سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان را در بر می‌گرفت، ثبت این قیام در ایجاد وحدت مردم و منطقه اثرگذار خواهد بود.

دبیر ستاد کشوری گرامیداشت نخستین قیام عنوان کرد: ارادت به امام حسین (ع) دین و مذهب نمی‌شناسد و محتوای به جا مانده از این قیام نیز حاکی از وحدت مذاهب است چرا که اعتراض و قیام آنها به دلیل ظلم در حق فرزندان حضرت رسول (ص) بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در ۴۰ نقطه ایران و پنج شهر افغانستان این مراسم برگزار شده است تصریح کرد: در ۶ سال گذشته پاسداشت قیام مردم سیستان برای خون‌خواهی امام حسین (ع) در منطقه سیستان را داشته ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری نسب ادامه داد: بازخوانی قیام برای خون‌خواهی امام حسین (ع) یک موضوع جهانی است و باید در اقصی نقاط جهان اسلام اتفاق بیفتد، امسال نیز این برنامه را در زابل خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرستان زابل قرار است در کشور‌های همسایه مانند افغانستان، ترکمنستان و احتمالا در پاکستان این مراسم برگزار شود که فقط در کشور افغانستان در چهار شهر این مراسم برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد کشوری گرامیداشت نخستین قیام برای خون‌خواهی امام حسین (ع) افزود: از سیستان و بلوچستان ۲۰ شهر و همچنین چند استان غیر سیستانی نیز برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.