فرماندار تفتان با اشاره به خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌ها بار فرهنگی جامعه را به دوش می‌کشند.

علیرضا شهنوازان در بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان تفتان که به مناسبت ایام محرم از جایگاه نهاد کتابخانه‌های عمومی از کتابخانه عمومی شهید رجایی تفتان بازدید و بیان کرد: در سال‌های اخیر کتابخانه‌های عمومی به کارگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده و این نهاد علاوه بر امانت کتاب، رسالت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

فرماندار تفتان ضمن اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی ابزار توسعه فرهنگ است، بیان کرد: با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تأثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد و مانعی جدی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی دارد.
 
 وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی تمام‌قد پای‌کار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ایستاده است گفت: هیچ یک از رهبران دنیا به‌اندازه مقام معظم رهبری اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی را در رأس امور خود قرار ندادند.
 
 فرماندار تفتان ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های سخت‌افزاری کتاب‌خوانی مهیا شده است و باید بر روی مسائل نرم‌افزاری و فعالیت‌های فرهنگی تمرکز شود؛ زیرا در غیر این صورت کشور در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آسیب‌پذیر خواهد بود.
 
 عبدالغنی میربلوچ زهی مدیر کتابخانه شهید رجایی افزایش دانایی مردم برشمرد و تصریح کرد: اگر ریگی به کفش جمهوری اسلامی بود، نسبت به گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در دانشگاه‌ها و مدارس اقدامی نمی‌کرد.
 
 وی افزود: دشمنان به دنبال نادان نگه‌داشتن مردم و هزینه‌تراشی برای جمهوری اسلامی هستند، درحالی‌که جمهوری اسلامی به دنبال دانایی مردم است.
 
 میربلوچ زهی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه‌های عمومی است، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی با برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری نظیر شعرخوانی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، و … در واقع توانمندسازی افراد و اقشار مختلف جامعه را دربرگرفته است.
 
 مدیر کتابخانه شهید رجایی شهرستان تفتان در جریان این بازدید شورای اداری در محوطه کتابخانه عمومی این شهرستان به مناسبت محرم توضیحاتی برای ایام فراغت تابستانی ارائه نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار