سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر میراث فرهنگی:

سبک زندگی مردم آذربایجان‌غربی جزو میراث ناملموس کشور است

وزیر میراث فرهنگی گفت: سبک زندگی مردم آذربایجان غربی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور و میراثی ناملموس و الگویی برای همه دنیا است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از کلیسا‌های ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سبک زندگی و فرهنگ زندگی کنار هم بین مردم این خطه از کشورمان جزو ظرفیت‌های ارزشمند کشور است که می‌تواند به عنوان میراثی ناملموس و الگویی برای همه دنیا به شمار رود.

سیدعزت الله ضرغامی با بیان اینکه آذربایجان غربی در حقیقت مجموعه‌ای متنوع از پیروان ادیان و مذاهب است که سال‌های بسیار زیادی در کنار همدیگر زندگی کرده اند، اضافه کرد: زندگی مردم این خطه در کنار هم، باید به صورت الگویی جهانی مطرح و به همه جهان تبیین شود.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی این خطه از کشور، وجود کلیسا و مسجد در کنار هم است که اتحاد و صمیمیت بین پیروان ادیان و مذاهب را نشان می‌دهد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در کنار این امر، فعالیت‌های مشترک بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف در مناسبت‌هایی نظیر عزاداری عاشورا نیز وجود دارد که باید این امر را نیز تحسین کرد.

ضرغامی با تاکید بر تلاش وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حفظ و نگهداری ابنیه‌های تاریخی نظیر کلیسا‌ها گفت: در دولت سیزدهم بودجه برای مرمت آثار و بنا‌های تاریخی بیش از سه برابر شده است.

وی افزود: ۳۴ هزار بنای تاریخی در کشور داریم که اعتبارات مرمتی آنها در دولت سیزدهم به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.