سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: سازمان ملل برای توقف تروریسم صهیونیستی اقدام کند

در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و شهادت یک خبرنگار دیگر، جنبش حماس در بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف کشتار فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی شد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: تداوم بمباران و جنگ نسل‌کشی شدید رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و غیرنظامیان بی‌دفاع ما در سراسر نوار غزه و شهادت ده‌ها تن طی ۲۴ ساعت گذشته که اکثر آنها کودک و زن هستند و همچنین جدیدترین جنایت که منجر به شهادت «محمد ابوجاسر» خبرنگار به همراه همسر و فرزندانش شد، پاسخی عملی به نظر دیوان بین‌المللی دادگستری است که غیرقانونی بودن اشغال و حق تعیین سرنوشت مردم ما را به رسمیت شناخت.

حماس همچنین اضافه کرد: سازمان ملل متحد موظف است برای توقف سلسله تروریسم و ​​جنایات صهیونیستی که با حمایت مستقیم دولت آمریکا در حال انجام است، فورا اقدام کند و به محاصره و سیاست گرسنگی اعمال شده توسط نازی‌ها پایان دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رسانه‌های فلسطینی امروز (شنبه) گزارش دادند که بر اثر بمباران خانه خانواده «ابو جاسر» در منطقه «العلمی» در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه، سه فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره نیز در این باره گزارش داد که «محمد ابو جاسر» روزنامه نگار فلسطینی به همراه همسر و ۲ فرزندش در حمله رژیم صهیونیستی به منزلشان در اردوگاه جبالیا به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز برای دویست و هشتاد و هشتمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه با انجام ده‌ها حمله هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار فلسطینی را شهید و مجروح کرده است و اکثریت آنها کودک و زن هستند. این حملات همچنین منجر به مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار تن شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.