سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکارچی مسلح در ارتفاعات دشت برم به دام افتاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون از دستگیری متخلف شکار و صید در ارتفاعات دشت برم این شهرستان خبر داد.

محمدامین بیرامی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون اظهار کرد: متخلف شکار و صید با یک کبک و اسلحه تک لول ساچمه زنی در ارتفاعات دشت برم این شهرستان دستگیر شد.

او افزود: ارتفاعات دشت برم از جمله مناطق تحت مدیریت است که گونه‌هایی ارزشمند از حیات وحش را در خود جای داده است و همواره مورد طمع و سودجویی شکارچیان بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به اینکه گونه زیبای کبک یکی از گونه‌های حیات وحش در معرض انقراض و آسیب است، افزود: بسیاری از شکارچیان با هدف قرار دادن این گونه جانوری حیات وحش به سرعت انقراض آن افزوده اند در حالی که کبک نقش کم نظیری در تعادل حیات وحش دارد.

بیرامی ادامه داد: در این دشت سرسبز، پوشش گیاهی مختلفی نظیر ارژن، بادام کوهی، کیالک، شقایق وحشی و بلوط وجود دارد و به راحتی می‌توان از وجود آن‌ها لذت برد در حالی که شکارچیان با تجاوز به حریم این دشت به دنبال ریشه کن کردن گونه‌های جانوری هستند.

این مقام مسئول خواستار شدت عمل قانون در برخورد با شکارچیان شد و گفت: دشت برم همچنین به دلیل برخوردار بودن از شرایط عالی که در این منطقه وجود دارد، جانوران مختلفی همچون شیر ایرانی، گوزن زرد، کبک، آهو، سنجاب، قوچ، خرس، پلنگ، شاهین و سایر گونه‌ها را در خود جای داده است.

جنگل دشت برم در شرق کازرون و در مسیر جدید این شهرستان به شیراز قرار دارد. کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.