سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی کمک‌های آلمان به اوکراین

دولت آلمان در نظر دارد میزان کمک‌های خود به کی یف در سال آینده میلادی را به نصف کاهش دهد.

آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه به شمار می‌رود. با این حال، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان ماه) وعده داده است در صورت ورود به کاخ سفید دیگر خبری از کمک‌های ده‌ها میلیارد دلاری به کی یف نخواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، برلین در نظر دارد میزان کمک‌های نظامی خود به اوکراین برای سال آینده میلادی را به نصف کاهش دهد. این در حالی است که خطر ورود ترامپ به کاخ سفید و کاهش کمک‌ها به کی یف وجود دارد و در این صورت کشور‌هایی اروپایی هستند که باید جور کمک‌های اضافی به اوکراین را بکشند. 

براساس پیشنویس بودجه ارائه شده آلمان برای سال ۲۰۲۵، دولت در نظر دارد برای سال آینده ۴ میلیارد یورو به اوکراین کمک کند. این در حالی است که در سال جاری میلادی حجم کمک‌های برلین به کی یف بالغ بر ۸ میلیارد یورو بود. 

مقامات آلمانی امیدوار هستند اوکراین بتواند نیاز‌های نظامی خود را از وام ۵۰ میلیارد دلاری اختصاص یافته از محل سود دارایی‌های بلوکه شده روسیه در کشور‌های غربی تامین کرده و نیازمند کمک‌های بیشتر نباشد. 

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در این باره می‌گوید: منابع مالی برای اوکراین به لطف تصمیم اخیر اتحادیه اروپا و گروه هفت تا آینده قابل پیش بینی تضمین شده است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.