سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی:

سیاست تخصیص زمین در قالب طرح جوانی جمعیت توسط دولت چهاردهم ادامه‌دار باشد

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت بیش از ۷۴هزار قطعه زمین دریافت کردند.

در حال حاضر یکی از اصلی ترین سیاست های مسکونی کشور الحاق اراضی و توسعه افقی شهرها است که در دولت سیزدهم این سیاست به خوبی دنبال شد و توانست زمینه را برای تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند از سوی دیگر با توجه به آنکه در جهش تولید مسکن هم به الحاق اراضی و تامین زمین برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت تاکید شده است این اقدام به خوبی صورت گرفت به طوری که علاوه بر ساخت  پروژه‌های نهضت ملی مسکن زمینه برای بهبود وضعیت بازار مسکن فراهم شده است.

در همین رابطه مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سیاست تخصیص زمین در دولت سیزدهم بسیار موفق بود و تا به امروز هم در بسیاری از کلان شهرها از جمله یزد ،طبس و...  اراضی زیادی الحاق شده است گفت: الحاق اراضی و تخصیص زمین به متقاضیان به صورت مستقیم توانسته است، دست واسطه گران را حذف و  زمینه را برای کاهش سفته بازی فراهم کند.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن  با بیان اینکه امروز در کشور حدود ۷۰ هزار هکتار زمین شهری، ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی الحاق شده و این بزرگ‌ترین اتفاقیست که در تاریخ کشور رخ داده است گفت: برکات الحاق  اراضی  تا چندین سال  و حتی تا چندین دهه برای مردم ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: این حجم از گشایشی که ما در محدودیت زمین داشتیم را تا به امروز نداشتیم بنابراین این حجم عظیم از اراضی مسکونی باید به نحوی مدیریت شود تا برکت آنها برای مردم قابل لمس باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: برای ارزان شدن هزینه های مسکن و برای آنکه اراضی به صورت اجاره ۹۹ ساله باشد و به عنوان یک منبع یارانه‌ای از سوی ‌دولت محسوب شود باید به گونه ای اقدام کرد که‌  تمامی متقاضیان را دربرگیرد.

او گفت: توزیع اراضی در این بخش باید به گونه ای باشد که تبعات  رانت‌خواری نداشته باشد و تنها متقاضیان که واجد شرایط لازم هستند و اقشار کم درآمد از آن برخوردار  شوند.

وی بیان کرد: تخصیص زمین به متقاضیان واجد شرایط  زمینه را برای افزایش عدالت جامعه و کاهش ضریب جینی  فراهم می‌کند.

او یادآور شد: به دولت چهاردهم پیشنهاد می‌شود که سیاست تخصیص زمین به متقاضیان ادامه یابد چراکه این طرح تا به امروز توانسته است زمینه‌ساز بهبود وضعیت بازار مسکن و همچنین افزایش تولید مسکن باشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم در قالب طرح جوانی جمعیت بیش از ۷۴هزار قطعه زمین اختصاص داده است که امیدواریم این طرح در طی امسال و توسط دولت چهاردهم هم ادامه یابد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: زمین ، تخصیص زمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۶ تير ۱۴۰۳
زبان نفهم ها. زمین رایگان بدید مستأجران کانکس بزارند