سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور آرژانتین: نیرو‌های چپ به دنبال بی‌ثبات کردن دموکراسی هستند

رئیس جمهور آرژانتین و تنی چند از روسای جمهور کشور‌های آمریکای لاتین به حادثه ترور نافرجام ترامپ واکنش نشان دادند.

خاویر میلی، رئیس جمهور آرژانتین از تلاش‌های نیرو‌های چپ برای بی‌ثبات کردن دموکراسی در بحبوحه تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انتقاد کرد.

میلی در شبکه اجتماعی X نوشت: جای تعجب نیست که چپ‌های بین‌المللی در وحشت از دست دادن انتخابات مستاصل شده‌اند، که امروز می‌بینند ایدئولوژی بدشانسی در حال تسلیم شدن است و آماده بی‌ثبات کردن دموکراسی‌ها و ترویج خشونت برای به دست گرفتن قدرت هستند. آنها برای تحمیل برنامه واپس گرایانه و خودکامه خود به تروریسم متوسل می‌شوند. 

رئیس جمهور آرژانتین افزود: من آرزوی بهبودی سریع برای ترامپ و برگزاری منصفانه، مسالمت آمیز و دموکراتیک انتخابات آمریکا دارم.

مادورو: برای مردم آمریکا صلح و آرامش می‌طلبیم

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، سوءقصد به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را محکوم کرده و برای مردم آمریکا صلح و آرامش ابراز امیدواری کرد. این را ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه جمهوری بولیواری در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت: «نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور [ونزوئلا]حمله به دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا را محکوم می‌کند و برای او آرزوی بهبودی سریع دارد. ما برای مردم ایالات متحده صلح و آرامش می‌طلبیم».

روسای جمهور کوبا و بولیوی نیز با انتشار پیام‌های جداگانه به ترور نافرجام دونالد ترامپ واکنش نشان داده و همه اشکال خشونت را محکوم کردند.

لوئیس آرسه، رئیس جمهور بولیوی گفت با وجود اختلافات عمیق ایدئولوژیک و سیاسی، خشونت، از هر کجا که باشد، باید توسط همه رد شود.
میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا نیز اعلام کرد «کوبا به عنوان قربانی سوءقصد و تروریسم به مدت ۶۵ سال، موضع تاریخی خود را در محکومیت همه اشکال خشونت بار دیگر تأیید می‌کند.»

پیش از این روزنامه نگاران آمریکایی طرح اولیه سوء قصد به ترامپ را منتشر کردند. به گفته آنها، تیرانداز روی پشت بام در ۱۲۵ متری ترامپ نشسته بود. او موفق شد ۹ گلوله بزند و پس از آن تک تیراندازان سرویس مخفی ایالات متحده که در حفاظت از همه روسای جمهور سابق فعالیت دارند، مهاجم را از بین بردند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
دموکراسی سرسپردگی به آمریکا