سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ فرد و نهاد آمریکایی هدف تحریم‌های چین

چین شرکت‌ها و مدیران آمریکایی را به دلیل فروش تسلیحات به تایوان تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که در نتیجه برنامه‌های واشنگتن برای ارسال تسلیحات اضافی به تایوان، «اقدامات متقابل» را علیه شرکت‌های نظامی و مدیران ارشد آمریکا انجام می‌دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که چنین اقدامی از سوی آمریکا نقض اصل چین واحد و دخالت در امور داخلی این کشور است. 

به گزارش گلوبال تایمز، شش شرکت آمریکایی و پنج مدیر اجرایی در فهرست هدف «اقدامات متقابل» قرار گرفتند که شامل مسدود کردن اموال منقول و غیرمنقول و همچنین ممانعت از صدور روادید برای چین، هنگ کنگ و ماکائو است. 

شرکت‌هایی که تحت تاثیر تحریم‌های اخیر قرار گرفته اند عبارتند از: آندوریل اینداستریز Anduril Industries، ماریتایم Maritime Tactical Systems، پاسیفیک ریم Pacific Rim Defense،‌ ای وکس AEVEX Aerospace، LKD Aerospace و Summit Technologies Inc.

چین قبلاً اقدامات مشابهی را علیه شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند لاکهید مارتین و بوئینگ در واکنش به فروش تسلیحات تایوان اعمال کرده است.

پیشتر، آمریکا و تایوان در مورد گسترش مشارکت تایپه در سیستم سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی و در عین حال بر تعهد به سیاست چین واحد تأکید کرده بودند. رسانه‌های غربی و آمریکا در پی افزایش تحرکات نظامی چین از جمله برگزاری رزمایش در اطراف تایوان با جریان سازی آشکار و پنهان تلاش دارند تا پکن را به جنگ ناخواسته با تایپه تحریک کنند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.