سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲.۵ تن خاویار در کشور تولید می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ تن خاویار پرورشی در کشور تولید می‌شود، درحالیکه پتانسیل تولید تا ۱۰ هزارتن هم در کشور داریم.

ارسلان قاسمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۲ تا ۲.۵ تن خاویار پرورشی در کشور تولید می شود که مصرف داخل بسیار ناچیز است‌ و به بیان دیگر کل تولید خاویار پرورشی صادر می شود.

او متوسط ارزش قیمت هرکیلو خاویار صادراتی را هزار دلار اعلام کرد و افزود: ارزش برخی گونه های خاویار ۵ هزار دلار است.

قاسمی ادامه داد: در شرایط فعلی پتانسیل تولید ۱۰ هزارتن خاویار پرورشی در کشور وجود دارد که در صورت عدم دخالت مسئولان دولتی به سهولت به این میزان ظرف مدت ۳ تا ۵ سال وجود دارد، این درحالی است که پروسه تولید خاویار ۸ تا ۱۰ سال طول می کشد، اما ما به سبب پتانسیلی که در کشور داریم،ظرف مدت زمان کوتاه به این رقم می رسیم‌.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: صید خاویار پرورشی تا زمانیکه بازسازی ذخایر توسط ۵ کشور همسایه دریای خزر به نتیجه برسد و شرایط از گونه های در حال انقراض خارج شود و در ۴ کشور همسایه به دلایل مختلف از جمله عدم کنترل سختگیرانه صید خاویار و خاویار قاچاق وجود دارد،کمااینکه بخش کوچکی در بازار خودمان است.

خبرنگار: آزاده محبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ تير ۱۴۰۳
۲.۵ تن خاویار در کشور تولید می‌شود که همه آن به کشورهای عربی وغربی صادر می شود درحالی که مردم کشور خودمان حتی در خواب هم خاویار را تصور نمی کنند در عوض تا دلت بخاد خاویار بادمجان می خورند ومرگ بر امریکا می گویند.
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۳
و ۹۹ درصد مردم رنگ خاویار ندیدن