سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذبح دام خارج از کشتارگاه، تهدید جدی علیه بهداشت عمومی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ذبح دام خارج از کشتارگاه، تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است از ذبح دام در معابر عمومی اجتناب شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ذبح دام خارج از کشتارگاه، مخاطره‌ای در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تهدید جدی علیه بهداشت عمومی جامعه است، از شهروندان خواست: در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی در راستای تامین سلامت عمومی از ذبح دام در معابر عمومی و خیابان‌ها اجتناب کنند.

سید امیدخلیل زاده افزود: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیات‌های عزاداری و برخی از شهروندان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا، ضروری است عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

وی  اضافه کرد: تمهیدات لازم جهت کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در این ایام به کار گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۹۵ نفر نیروی فنی دامپزشکی در قالب چندین اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی شامل ۲۱ اکیپ ثابت و ۳۱ اکیپ سیار در سطح استان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ ظهر آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی توصیه کرد: شهروندان دام‌های خود را جهت قربانی به کشتارگاه‌های دام در سطح استان منتقل کنند تا با رعایت اصول بهداشتی و تحت کنترل ناظران ذبح بهداشتی و شرعی مستقر در کشتارگاه‌ها ذبح شده و گوشت استحصالی دارای تایید بهداشتی را جهت مصرف نذری تحویل بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.