سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر پزشکیان در گفتگو با نخست‌وزیر ارمنستان:

مرز ایران با ارمنستان اگرچه کوتاه، اما مرز امید و زندگی مسالمت‌آمیز است

رئیس‌جمهور منتخب گفت: مخالف هرگونه تغییر در مرز‌های بین‌المللی هستیم.

آقای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب، ضمن تبریک پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری و با اشاره به سوابق طولانی و موفق فعالیت‌های سیاسی ایشان گفت: لازم می‌دانم یک بار دیگر مراتب تاسف خود را از فقدان دکتر رئیسی ابراز کنم. روند روابط فیمابین در دوره ایشان به خوبی گسترش یافت و ارمنستان به همه توافقات در دوره شهید رئیسی پایبند است.

نخست وزیر ارمنستان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه روابط دو کشور در دوره پیش‌رو نیز همچنان گرم و صمیمی پیش برود، افزود: روابط ایران و ارمنستان بر پایه منافع مشترک استوار است. روابط دو کشور صرفا رابطه دو همسایه با یکدیگر نیست، بلکه روابطی ممتاز است که هیچگاه تحت تاثیر هیچ عامل دیگری قرار نمی‌گیرد.

دکتر پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز لطف و پیام تبریک نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان در میان همسایگان ایران جایگاه مهمی دارد و روابط با این کشور در منظومه سیاست خارجی جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت است؛ مرز ایران با ارمنستان اگر چه کوتاه، اما مرز امید و زندگی مسالمت‌آمیز است و سیاست اصولی ما در قبال شما خدشه‌ناپذیر است.

رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی همه کشور‌ها احترام گذاشته و مخالف هرگونه تغییر در مرز‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: از گفتگو‌های صلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان حمایت کرده و آماده هرگونه مساعدتی در این زمینه هستیم.

دکتر پزشکیان متقابلا بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات با ارمنستان و نیز آمادگی برای توسعه بیش از پیش روابط تاکید کرد و حمایت دولت این کشور از فعالیت فعالان بخش خصوصی اقتصادی ایران در ارمنستان را مایه خرسندی دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۳
ارمنیا از داشتن همین یه ذره مرز زمینی با مام ناراحتن و حاضرن بدن به روسا