سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم خود مراقبتی بیشتر بیماران قلبی و عروقی در هوای آلوده قم

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بیماران تنفسی و قلبی و عروقی در هوای آلوده این روز‌ها در معرض خطر قرار دارند و باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشند.

نرجس جعفری گفت: هر ساله در این روز‌های فصل تابستان با افزایش شدید گرد و غبار مواجه هستیم که این امر موجب می‌شود شرایط جوی قم بحرانی شود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: از روز‌های گذشته با شدت وزش باد و خیرش گرد و غبار، شرایط خطرناکی در استان قم حاکم بود که به همین دلیل روز دوشنبه هفته جاری ادارات استان قم تعطیل اعلام شدند.

جعفری افزود: توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های خطر قرار دارند و زمینه بیماری دارند این روز‌ها از خانه خارج نشوند و در منزل بمانند.

او بیان کرد: اگر شهروندان کار ضروری دارند باید از وسایل محافظتی از جمله ماسک استفاده کنند که این امر موجب می‌شود و غبار کمتری به سیستم تنفسی آنان وارد شود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: استفاده از عینک نیز توصیه می‌شود و از راکبان موتور سیکلت نیز می‌خواهیم این روز‌ها به دلیل کاهش دید افقی با این وسیله تردد نکنند.

جعفری اضافه کرد: استفاده از مایعات و سبزیجات از دیگر توصیه‌های ما به شهروندان قمی است و درخواست می‌شود از تحرک‌های بدنی و ورزش‌های سنگین در فضای باز خودداری شود.

او گفت: اصنافی که موارد غذایی توزیع می‌کند نباید در فضای باز این مواد را قرار دهند و باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: بیماران تنفسی و قلبی و عروقی در این شرایط در معرض خطر قرار دارند و باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.