سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراتع بردسیر در آتش سهل انگاری دامداران

رئیس اداره منابع طبیعی بردسیر گفت: در اثر بی توجهی دامداران، مساحت چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی بخش قلعه عسکر این شهرستان طعمه حریق شد.

 ایرج لاله زاری گفت: در اثر بی توجهی  دامداران، مساحت چهار هکتار از عرصه‌های طبیعی بخش قلعه عسکر شهرستان بردسیر طعمه حریق شد که با حضور به موقع ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی و همکاری مردم منطقه پس از چهار ساعت تلاش بی وقفه حریق به صورت کامل مهارشد.

وی افزود: مراتع یکی از با ارزشمندترین سرمایه‌های ملی و بستر حیات محسوب می‌شوند که آتش سوزی‌های عمدی و غیر عمدی از مهمترین عوامل نابودی این سرمایه ملی محسوب می‌شود و در حال حاضر با توجه به شروع فصل گرما مهم‌ترین تهدید در زمینه حفاظت از منابع طبیعی، بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسیر اظهار داشت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ تير ۱۴۰۳
به جای تعریف و تمجید از مراتع در فضای مجازی لازم است تاکید بیشتری بر آموزش و فرهنگ سازی عمومی و در ادامه تهیه قوانین مرتبط با حفظ محیط زیست و اجرای سختگیرانه قوانین بپردازیم.