سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران عاری از تب دنگی

موردی از تب دنگی تاکنون در استان مازندران مشاهده نشده است.

دکتر بابامحمودی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص بیماری تب دنگی یا کمرشکن، گفت: امروزه این بیماری در دنیا برای خود اسم و رسم پیدا کرده و راه انتقال آن از طریق گزش پشه آئدس است.

او افزود: این پشه‌ها در هفت استان کشور با توجه به اعلام رسمی وزارت بهداشت مشاهده شده است که یکی از آنها استان مازندران است.

دکتر بابامحمودی گفت: خوشبختانه تاکنون در استان مازندران موردی از تب دنگی مشاهده نشده است.

او ادامه داد: انسان ممکن است از طریق نیش پشه‌های حامل ویروس دنگی به این بیماری مبتلا شود. وقتی یک پشه حامل ویروس دنگی انسانی را نیش می‌زند، ویروس وارد سیستم خونی او می‌شود و عفونت را آغاز می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: علائم این بیماری شامل سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است. تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شناخته می‌شود، چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند، استخوان‌هایش در حال شکستن است.

دکتر بابامحمودی افزود: درمان تب دنگی به تسکین علائم آن، نظیر تب، درد عضلانی، سردرد، و استفاده از آب و الکترولیت‌ها برای جبران از دست دادن مایعات بدن تأکید دارد. در صورت بروز عوارض جدی، مانند خونریزی گوارشی، به مداخله فوری پزشکی نیاز است.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.