موردی از گزش پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی تاکنون در بابلسر گزارش نشده است.

مهدی باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت: موردی از گزش پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی تاکنون در این شهرستان گزارش نشده است

او ضمن قدردانی از تامل و همکاری همیشگی خبرنگاران و اصحاب رسانه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر افزود: باتوجه به تغییر اقلیم، تغییراتی در گونه‌های مختلف نیز به وجود آمده است و ۵۰ گونه از این پشه در دنیا وجود دارد.

بابلسر افزود: این پشه‌ها ذاتا بیماری‌زا نیستند، بلکه با قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها، ویروس در آنها چرخش ایجاد می‌کند و می‌توانند ایجاد اپیدمی و همه‌گیری در بین انسان‌ها شوند.

باقری گفت: اخیرا این پشه در نواحی جنوبی کشور دیده شده است و با گزش، چند نفر را نیز بیمار کرده است. خوشبختانه، این پدیده در استان مازندران و شهرستان بابلسر مشاهده نشده است، ولی باید آمادگی کامل در خصوص نحوه مقابله با آن را داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر با بیان اینکه؛ فعالیت و تخم‌گذاری پشه آئدس در نواحی مرطوب و تیره بیشتر است، افزود: شرایط و اقلیم استان مازندران مستعد رشد این گونه پشه‌ها می‌باشد، از این رو با اقدامات پیشگیرانه می‌توان در برابر این پدیده مقابله کرد.

باقری گفت: تمیز و خشک نگه‌داشتن زیر گلدان‌ها، هدایت کردن آب کولر و تمیز نگه‌داشتن محیط از لاستیک‌های فرسوده نمونه اقداماتی است که با انجام آنها می‌توان در برابر رشد، فعالیت و تکثیر پشه آئدس مقابله کرد.

دکتر باقری در پایان اظهار امیدواری کرد: براساس دستور‌العمل استانداری مازندران و پدافند غیرعامل استان که شرح وظایفی بر عهده دستگاه‌ها و سازمان‌های متبوع در جهت پیشگیری و مقابله با پشه آئدس تعریف شده است، این اطمینان داده می‌شود که شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر در راستای وظیفه ذاتی و ابلاغ شده، هرگونه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این اپیدمی را به کار می‌بندد تا هیچ‌گونه نگرانی و اضطراب برای شهروندان وجود نداشته باشد.

در این جلسه موسوی مسئول بیماری‌های واگیردار، خانم زاهدی مسئول بهداشت محیط، بابایی کارشناس بیماری‌های واگیردار و مهندس بیگلری مسئول بیماری‌های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر با بیان نکاتی، به راهکار‌های مقابله با بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار پرداختند.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار