سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷۱۰ مُبلغ دینی همزمان با ماه محرم در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: ۴۹۸ مُبلغ دینی بومی و ۲۱۲ مُبلغ اعزامی همزمان با ماه محرم و صفر و آیین های سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان در سطح مساجد و هیات های استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی بیان کرد: پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جهاد تبیین، امیدآفرینی، توجه به کانون خانواده، انسجام و وحدت و پاسخگویی به شبهات از جمله برنامه‌های مُبلغان در دهه محرم است.

وی خاطرنشان کرد: اقامه عزا از اول ماه محرم در سوگ سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در ۶۷۵ مسجد، ۲ هزار و ۵۰۰ حسینیه، تکایا و امامزادگان و ۴۰۰ ایستگاه صلواتی انجام می شود.

حجت‌الاسلام ارتقایی ادامه داد: مُبلغان دینی و مداحان اهل بیت (ع) با برنامه‌ریزی های انجام شده، علاوه بر برپایی آئین‌های پرشور عزاداری به مناقب، منزلت و فرهنگ ناب عاشورا و انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی عاشورایی و عظمت اسلام و محرم در سطح استان می پردازند.

فعالیت ۷۱۰ مُبلغ دینی همزمان با ماه محرم در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در اولین شب ماه محرم، نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها، سنج و دمام و سینه‌زنی سنتی، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و حضور پرشور در مراسم‌ها از عمده برنامه‌ها و سنت‌های دیرینه مردم استان همدان در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام ارتقایی اظهار کرد: بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه خوانی، راه اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد به شمار می آید.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.