سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«ایهود باراک» خواهان نافرمانی مدنی برای سرنگون کردن «نتانیاهو» شد

«ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم فقط زیر فشار توده صهیونیست‌ها به جنگ علیه نوار غزه پایان خواهد داد، خواهان نافرمانی مدنی و تحصن جهت سرنگونی نتانیاهو شد.

ایهود باراک در مقاله‌ای در پایگاه خبری شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشت: پس از ۹ ماه جنگ، خود را در موقعیت بحرانی می‌بینیم... باید آمادگی برای پذیرش و اصلاح اشتباهات و مواجهه حقیقی با واقعیت دشوار و پنهان نشدن در پشت شعار‌های توخالی داشته باشیم.

او افزود: کابینه و فرد موجود در راس هرم (نتانیاهو) باید تغییر کنند و همه چیز به گونه‌ای دیگر ساخته شود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات (با مقاومت فلسطین) برای بازگرداندن اسیران (رژیم صهیونیستی) از غزه باید فوراً آغاز شود، اما این بار باید تیم مذاکره کننده (رژیم اسرائیل) برای رسیدن به بهترین توافق ممکن اختیارات کامل داشته باشد و کابینه تصمیم خواهد گرفت که آیا (نتیجه آن را) بپذیرد یا خیر.

باراک ادامه داد: مذاکرات دشوار و دردناکی خواهد بود و هیچ قطعیتی برای موفقیت آن وجود ندارد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی افزود: سران ارتش اسرائیل و وزارت (جنگ) به صراحت به کابینه می‌گویند که ارتش می‌داند چگونه با هزینه‌های توافق (با مقاومت فلسطین) از جمله توقف درگیری‌ها (در نوار غزه) برخورد کند. مدتی است که این شک و تردید وجود دارد که نخست وزیر در برابر تندرو‌های (کابینه خود) کوتاه آمده و به دنبال ادامه جنگ به عنوان ابزاری برای ادامه حکمرانی خود است.

او افزود: صرف این برداشت که به دلیل ضرورت حفظ صبغه نتانیاهو - که اساسا وجود ندارد- ده‌ها اسیر زنده، قربانی شوند، یک توهم است.

باراک با اشاره ضمنی به ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه با توجه به تداوم مبارزه مقاومت فلسطین گفت: این ادعا که توقف جنگ (از سوی رژیم اسرائیل)، یک شکست است، از اساس دروغ است، زیرا واقعیت امور به علت مدیریت سیاسی و راهبردی شکست خورده (رژیم اسرائیل) تاکنون، آتش بس را (به تل آویو) تحمیل کرده است.

او همچنین در اشاره ضمنی به ناتوانی رژیم صهیونیستی در نابود کردن جنبش حماس از طریق جنگ کنونی علیه نوار غزه تصریح کرد: از بین بردن قدرت نظامی حماس سال‌ها طول خواهد کشید.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به سوء مدیریت جنگ از سوی سران صهیونیست افزود: یادمان باشد کسانی که نمی‌توانند تصمیمات راهبردی بگیرند، هرگز جنگ را تمام نمی‌کنند و در مرحله بعد، به شکست کامل می‌رسند.

وی خواستار اقدام صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو شد و افزود: "برداشت من این است که کمتر از نافرمانی مدنی بدون خشونت و فلج کردن روند امور و تحصن جلوی کنست (پارلمان) نمی‌تواند او را از چرخه رهبری کنار بزند و این همان چیزی است که سران جناح اپوزیسیون و با مشارکت روسای بخش‌های اقتصادی، فناوری پیشرفته، فعالان دانشگاهی، مقامات محلی، نظام آموزشی و فعالیت جوانان آغاز کرده اند. "

اظهارات باراک پس از آن بیان شد که احتمال از سرگیری مذاکرات آتش بس درباره نوار غزه و تبادل اسیران بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

با گذشت حدود ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

طبق نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۶درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که نتانیاهو باید بازنشسته شود و برای دور هفتم نخست‌وزیری نامزد نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۳
چطور در تمام کشورها ترور میکنید
ان هم حرفه و استادانه
حتی دانشمندان را
چطور نمیتوانید این قاتل .جانی .کودک کش .Wanted by international court
را ترور کنید .فقط باید حذف فیزیکی اش کنید و بس