سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: اوکراین ابزار غرب علیه روسیه است

رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با نخست وزیر مجارستان که به تازگی از اوکراین بازگشته است، تاکید کرد اوکراین ابزار غرب است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از گفتگو با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که پدرخوانده‌های کی‌یف همچنان از اوکراین و مردم آن به‌عنوان ابزاری علیه روسیه استفاده می‌کنند.

براساس گزارش آر تی، پوتین گفت که نخست‌وزیر مجارستان جزئیات سفر خود به کیف را به او اطلاع داده و او با اوربان راه‌های ممکن برای حل بحران اوکراین را بررسی کرده است.

روز جمعه، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان ابراز امیدواری کرد که سفر هیاتی از این کشور به مسکو بتواند صلح را در اوکراین به ارمغان بیاورد، خصوصا که در دو سال و نیم گذشته مشخص شد راه حلی در میدان جنگ وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تایید کرد که رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر مجارستان که به مسکو سفر کرده است، درباره بحران اوکراین نیز گفتگو خواهند کرد. پسکوف قبلاً اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا دوست ندارد مجارستان مستقل را ببیند، بنابراین آنها فشار خود را بر نخست وزیر ویکتور اوربان افزایش می‌دهند.

وزیر امور خارجه مجارستان پس از نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، اعلام کرده بود که کشورش با اختصاص ۶.۵ میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای پرداخت هزینه‌های تامین سلاح به اوکراین موافقت نکرده و در برابر فشار‌ها تسلیم نشده است.

پیش از این ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشنهاد ایجاد یک صندوق مشارکتی برای تامین مالی اوکراین طی پنج سال به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار را طی نشست جولای در واشنگتن ارائه کرده بود. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.