سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر: روابط سیاسی ایران و مجارستان باید با تکیه بر گسترش تعاملات اقتصادی پشتیبانی شود

سرپرست ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با مجارستان مانع و محدودیتی نمی‌بیند.

محمد مخبر در مراسم دریافت استوارنامه آقای «گیو لاپتو» سفیر مجارستان، توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی با تکیه بر ظرفیت‌های موجود را از جمله اولویت‌های مهم برای هر دو کشور عنوان کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با مجارستان مانع و محدودیتی نمی‌بیند، تصریح کرد: روابط سیاسی فیمابین باید با تکیه بر گسترش تعاملات و تبادلات تجاری و اقتصادی پشتیبانی شود که نیازمند تلاش و پیگیری مجدانه مسئولان مربوط در دو‌کشور است.

«گیو لاپتو» سفیر مجارستان نیز در این مراسم ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، روابط دو کشور را دیرینه، تاریخی و به دور از هرگونه مشکل توصیف کرد و افزود: مجارستان سال آینده یکصدمین سال روابط دیپلماتیک با ایران را جشن خواهد گرفت که این مناسبت بهانه بسیار خوبی برای تبادل هیئت‌های تجاری در جهت توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.

سفیر مجارستان در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب دو کشور در بخش علمی و آموزشی، تعمیق پیوند‌های فرهنگی میان دو ملت را برای کشورش حائز اهمیت دانست و اطمینان داد در دوره مسئولیت خود در جهت زمینه‌سازی برای توسعه و ارتقای روابط میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.