مدیر عامل راه آهن:

چینی ها تمایل زیادی به ترانزیت کالا از مسیر ریلی ایران دارند

مدیر عامل راه آهن گفت: چینی ها تمایل خوبی به ترانزیت کالا از مسیر ریلی ایران دارند و در جلسات بسترهای ترانزیت کالا را برای آن ها تشریح کرده ایم.

میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلساتی که با طرف‌های چینی داشته ایم، ظرفیت‌های ریلی ایران و همچنین بستر‌های خیلی مناسبی که می‌توانیم برای عبور بار‌های چین از ایران فراهم کنیم تشریح شد.

او افزود: با استقرار گمرک و سایر سازمان‌های مرتبط در ایستگاه راه آهن شهید مطهری خراسان رضوی، این مرکز مهم به زودی به بهره برداری خواهد رسید که زمینه‌ساز ارتقای حجم ترانزیت و همچنین صادرات و واردات ریلی از مرز سرخس خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در صورت استقرار گمرک در ایستگاه راه آهن که ویژه حمل و نقل بار است این مرکز ترانزیت ریلی می‌تواند به زودی به بهره‌برداری برسد.

صالحی مرکز حمل و نقل ریلی شهید مطهری را برای افزایش صادرات و واردات ریلی بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: افتتاح این مجموعه می‌تواند در حجم ترانزیت بار در کریدور شمال- جنوب و همچنین شرق به غرب از نقطه مرزی سرخس افزایش مناسبی را ایجاد کند.

او با اشاره به اهمیت حمل بار از مبدا چین به اروپا و جایگاه بسیار مناسب راهبردی ایران در گذرگاه شرق به غرب و همچنین شمال- جنوب، از اظهار تمایل حمل کننده‌های واسطه‌ای بار بین المللی برای عبور بار‌های ترانزیتی خود از مسیر ایران خبر داد.

برچسب ها: راه آهن ، توسعه روابط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار