سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاپید: نبرد اسرائیل در غزه باید متوقف شود

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد ما برای جنگ طولانی ساخته نشده‌ایم و نبرد اسرائیل در غزه باید متوقف شود.

«یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر لزوم توقف نبرد ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرد.ما به توقف جنگ و رسیدن به توافق (با مقاومت فلسطین) و بازگرداندن (اسیران صهیونیست از نوار غزه) نیاز داریم.

به گزارش روز یکشنبه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، وی در اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعلل او در بستن قراردادن مبادله اسیران با مقاومت فلسطین از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۹ ماه پیش تاکنون تاکید کرد: همین الان باید به توافق برسیم و کسی که ۹ ماه پیش پشت اسرا را خالی کرد، اکنون باید همه آنها را بازگرداند.

لاپید همچنین به شکننده بودن ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی مدت اعتراف کرد و گفت: اسرائیل همواره مخالف جنگ‌های طولانی بوده است، زیرا ارتش ما به نظامیان ذخیره متکی است که مناسب این نوع جنگ‌ها نیستند.

تاکید لاپید بر لزوم توقف جنگ و دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه و بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین در سایه آغاز دور جدید مذاکرات در این باره در مصر و قطر با حضور میانجیگران مطرح شد.

در عین حال، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از یک منبع خارجی که نامش را ذکر نکرد، امروز یکشنبه فاش کرد که رژیم صهیونیستی خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران با جنبش حماس را با مانع رو به رو و طولانی مدت خواهد کرد.

هاآرتص به نقل از منبع یاد شده افزود: حماس موافقت خود را با موضع گیری اخیر (رژیم) اسرائیل اعلام کرد، اما تل آویو روز جمعه دوباره مسائل جدیدی را مطرح کرد.این رسانه صهیونیست به نقل از یک منبع مطلع به روند مذاکرات هم که نامش را ذکر نکرد، نوشت: اسرائیل موضع شدیدی اتخاذ کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که صهیونیست‌ها برآورد می‌کنند که روند مذاکرات حدود سه هفته به درازا بیانجامد.

برچسب ها: جنگ غزه ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.